måndag 28 mars 2016

Lite pyssel under påskhelgen.


Jag har inte gjort så mycket under påskhelgen annat än
lite mer kortmakeri på vardagsrumsbordet.

Gjorde ett vanligt kort och en ATC.
Båda i samma stil. Bra present till en som samlar på
Artist trading cards.


Gubben köpte en tulpanbukett och det gav härliga
vårkänslor. Tulpaner här ju liksom våren till.


Och lite godis till påsken fick det naturligtvis bli också.
Anders hade väl helst velat ha ett påskägg lika stort som en bag
men i år blev det bara detta plus lite lakritsfiskar.


Till mat gjorde vi hemlagad pizza. Jättegott!
Med tonfisk, lök, paprika, tomatsås, ost och oregano.


Lite mer jag har på gång...

Layouten är gjord på ett papper med härlig sammetsyta. Likaså rosorna.
Första sidan i mitt Project Life album för 2015.
Har inte så många bilder att sätta in för förra året eftersom
fotograferande inte var det första jag tänkte på.

Men det känns angeläget att få alla mina album klara.
Tiden är dyrbar.


Här några sidor från januari förra året.
Jag ska ju göra albumen för åren nedåt sen. Med början 
2013. Sedan 2012, 2011 osv...


Häromdagen var det jättemycket frost på morgonen. Och 
riktigt kallt ute. Träden blev alldeles vita men ingen snö
på marken. Däremot otroligt mycket dimma så att man inte
ens såg upp på berget.
Vackert med frosten på träden utanför
köksfönstret eller hur?
Lika vackert ute som om fotot vore taget en iskall vinterdag.
 Idag har solen lyst på en vackert blå himmel iallafall.
Och vi har haft det ganska varmt. Fast blåsigt. 
Så mina smärtor har varit minst sagt jobbiga
och omöjliga att bli av med.

Att fokusera på pysslandet gör iallafall livet roligare.

Ha det gott resten av påskhelgen!

Kram Sussie

4 kommentarer:

brenda sa...

A post packed with so much to look at Sussie, beautiful Tulips and lovely pieces of artwork not to mention yummy food.

B x

Tammy@T's Daily Treasures sa...

Lovely cards. Your homemade pizza turned out great. We've had very dusty, dreary weather here with some rain yesterday. Now it's muggy and all the insects seem to have come out ... and geckos, too. Wishing you a wonderful new week. Tammy

Caroline sa...

Lovely work. Wishing you a blessed Easter.

SusanLotus sa...

Thank you dear blog friends!
I wish you all the best too and
sending you a warm and sunny springsmile!
Sussie