fredag 16 augusti 2013

En oväntad gåva och besök i en gammal handelsbod.

Stämpeln kommer från Kenny K.
Nu är kortet äntligen klart!

Gjort lite i taget på det nu i flera månader så det var
på tiden att jag helt enkelt avslutade och gjorde färdigt det.


Detta fina handgjord kort med tillhörande små dukar 
dök upp i brevlådan idag. 

Jag blev så himla glad!

Det var Tammy  som skickat dem till mig.
Helt oväntat och bara för att glädja mig.
Jag är så tacksam för all fina bloggvänner jag har.

Thank you Tammy!
Visst är de fina?  Kommer att passa perfekt i mitt kök.

För att Ni ska ha lite mer att titta på så kommer här
lite bilder från vårt besök på


Fagersta Hembygdsgård och deras gamla Handelsbod.








Visst är det coolt att de sparat på gamla fina förpackningar?
En  del av dem minns man från barndomen en del har man sett på bilder.
Gillar verkligen att man kan titta på dem i verkliga livet fortfarande.

Snacka om gammal fin kassa-apparat!
Förstora gärna bilden genom att klicka på den för den är så vackert dekorerad.


De hade gammaldags saft till försäljning i handelsboden.
T ex jättegod flädersaft och rabarbersaft.
Den gamla vågen kommer man ju också ihåg från när man var barn.


Dom här maskinerna kommer jag ihåg från när jag var barn.
De var borta ett tag men har numera en självskriven plats på
Stockholms tunnelbanestationer. Dock i en modern variant!

Hoppas att Ni har haft en riktigt mysig 
och glad sommar!

Jag är så otroligt glad för alla som tittat in här
även då jag inte varit aktiv med pysslandet.

Trevlig helg!
Sussie

12 kommentarer:

Lorraine sa...

sexy card and love the crochet..love that old shop

SusanLotus sa...

Thanks Lorraine for your visit and kind commenting! :)

brenda sa...

Great projects and photos Susan.

Hope you have a good weekend.

B x

SusanLotus sa...

Thank you Brenda! :)

Evas Pyssel sa...

Sådana utfärder gillar jag. Nostalgi för mycket känner man igen. Vad gullig överraskning du fick !!
Kram Eva

SusanLotus sa...

Ja, visst är det mysigt med allt gammalt och allt retro. Vi gillar Nostalgi. :)

Ha en jättemysig lördag!
Kram.

myrica sa...

å härlig bod, det är mysigt med dessa bodar och gammalt som man kan se,
som du vet så älskar jag gamla slott och hus.
Hoppas du får en trevlig helg
kram

SusanLotus sa...

Jodå, det vet jag, ;)
Och jag är helt med på noterna jag med.

Hoppas att du också får en jättefin söndag och bra start på veckan!

Kram!

Marita Johansson sa...

Jättefint kort och vad kul att kliva in i en gammal handelsbod och se hur det var förr

Kraaaaam

SusanLotus sa...

Tack Snojbi för att du tittade in! :)
Kram!

Tammy@T's Daily Treasures sa...

So happy that you received your small gifts. Best wishes, Tammy

SusanLotus sa...

Thank you again and best wishes to you too! I know your weekend starts today soo have a nice weekend.

:)