söndag 9 juni 2013

Indiska elefanter och nya Bollywood-kort!

Klicka för att se i större format.
Kommer Ni ihåg ett set med ATC´s som jag gjorde
med Bollywood-tema?


Fick ju en önskan från en tjej i Slovenien
om att göra tre stycken ATC´s med samma tema 
för byte med henne.


Jag tror att jag glömde publicera dom här
på bloggen så då gör jag det nu istället.
I brist på nyskapade kort.

Tyvärr så syns det inte på fotona hur glittrig ytan är.
Lackade med glittrigt decoupagelack. Men klickar du på länken
ovan till de gamla korten ser du vilken yta även dessa kort har.

Jag hittade en hög med pakistanska skvallerblaskor
på biblioteket i Nacka Forum för ett par år sedan
och köpte hela högen för 10 kronor just för att ha
att klippa och klistra ur.


Och dessa kort blev alltså resultatet.
Ganska läckra tycker jag själv. Om man får säga så.
De ser så kvinnliga ut i sina saris och smycken.

Ett hopkok av utklippta detaljer, akrylfärg, dekorationer
och glittrigt lack. Kanterna är gjorda med embossingpulver,
målade med silvertusch och chalkade med stämpelfärg.


Nu när vi ändå är inne på temat Orientaliskt och Indiskt,
som jag ju är ganska svag för, så kan jag ju visa bilder på
min samling av indiska elefanter.


Det har blivit så att jag samlar på just små elefanter.
Håller ofta utkik efter dem när jag är på tex Indiska.
De brukar inte kosta så mycket.


Jag har dem överst på vår prylhylla i köket.
I resten av hyllan finns mest andra sorters små djur som min
dotter och jag samlade på när hon var liten.


Ja, det här var några av mina elefanter!
Fler elefantbilder kommer. Ska bara fota först.

Vackert indiskt överkast från Govindas i Stockholm.

Här har det tyvärr regnat mer eller mindre hela dagen.
Och varit mulet och grått. Till och med åskat litegrann.

Men vi hoppas såklart att solen och sommarvärmen
snart är tillbaka.

Ha en bra start på nya veckan!
Sussie

10 kommentarer:

Anne sa...

Så flotte kort, herlige elefanter :D

brenda sa...

What beautiful images Susan and my youngest granddaughter would love those elephants, she has a real thing for them.

B x

SusanLotus sa...

Tack Anne! :)

Thank you Brenda! :)
Nice to hear she collects them too.

KRAM! / HUGS!

Johanna Thelin sa...

Härligt med indiskt tema. Roligt att du gillade mitt tips och jag tror absolut att läppstift fungerar så prova på. =)

Ha det fint!

SusanLotus sa...

Jag ska nog testa det nu i veckan om jag lyckas få någon ATC gjord.

Ha en mysig tisdag!

myrica sa...

Vilka fina ATC du gör jag tycker dom är som små konstverk.
Och så himla många Elefanter du har dom är så fina, jag har några själv jag gillar det stora trygga i en Elefant.
Ha det gott
kram

Evas Pyssel sa...

Vilken underbar elefantsamling. Visst är det roligt att samla saker . jag är så´n med. Och dina kort är härliga. Tänk att du hittade perfekta tidningar att klippa ur. Det gäller att ha ögonen med sig.
Kram Eva

SusanLotus sa...

Tack Ingvor och Eva! :)

Man blir lite "scrapskadad" och kollar in alla blaskor och reklamm mm efter sånt man kan klippa ut och "kan vara bra att ha"... ;)

Det är kul att samla för det behöver ju inte alls vara dyra saker. Huvudsaken är att man tycker om grejorna och kanske förknippar något minne med dom.

Kram och ha en mysig kväll!
Sussie

Sue B sa...

Oh these are beautiful atc's Susan! I love the rich colours and the embellishments are perfect… the Bollywood theme is fab!
I LOVE your collection of elephants!! and the gorgeous bedspread… all beautiful colours! :-)
Sorry I am so late commenting!!!
Hope you are well
Have a lovely weekend!
Big hugs
Sue xx

SusanLotus sa...

Thank you Sue for your lovely comments! Kind of fun to hear that your daughter collect elephants too. :) I hope she will get a big and beautiful collction!

You don´t have to apologize I am very happy you took the time and visited my blogs at all. Each comment makes me grateful.

Warm hugs!