söndag 19 augusti 2012

Börjar ni tröttna på mina indiska inlägg?

Klicka på bilden så får du se hur korten ser ut på riktigt nära håll!

Börjat tröttna på mina inlägg på indiskt tema?
Det hoppas jag att ni inte har. För här kommer ett till...

Jag gjorde tre stycken ATC på temat Bollywood.
Inspirerad av alla mina besök på Indiska såklart.

Jag har målat med acryl, gjort decoupage av urklippta bilder ur en
pakistansk tidning, täckt det hela med guldglittrigt lack, embossat i olika färger
längs kanterna och även chalkat lite på kanterna. Sedan fäste jag en Bindi på varje kort.


Det ligger mer arbete bakom ett sånt här litet kort än man kanske kan
tro vid första anblicken. Och jag gör dem alltid i stadig kartong för
det roligaste är om de är som små tavlor i miniformat.


På baksidan står det vad kortet heter, vilket nummer det har, datum och
så mitt namn förstås. Så nu är de färdiga att åka iväg till tre samlare.


Här kommer lite fler bilder från Indiska i Skärholmen.
En förort till Stockholm för dom som inte vet.

Vi tittade bland annat på lite fina puffar...


Visst är de härliga?
Men tyvärr har vi ingen plats hemma. Annars hade jag nog velat ha en.
Man blir så glad av att se alla fina färger och mönster...


Däremot köpte jag en av dessa fina lyktor.
Vad jag mer köpte kommer i ett senare inlägg.
Har inte fotat och satt upp sakerna ännu.


Den här lilla resväskan hade jag gärna velat ha till förvaring men den var bara
för dekoration.
Det är kul med orientaliskt inspirerade smycken också tycker jag.
Så här gick vi runt ett tag och kollade runt. Som vanligt.


När det var dags att äta blev det dock inte indiskt.
Däremot libanesiskt.
Gud, så gott det var! Ya Allah shou tayeb! som man säger på arabiska.
Jag saknar sådan mat här i Dalarna...



Åt gjorde vi iallafall här inne på det lilla torget inne i Gallerian där man har
matplatser i mitten och runt om har man mat från olika delar av världen.
Alkltid något gott att välja på.
På bilden ser Ni det libanesiska köket och Forno Romano intill som är italienskt.
Pasta och pizza bland annat.




Sist men inte minst ett STORT GRATTIS till min dotter
som fyllde 24 år igår!


Det har var allt för nu.
Hoppas att Ni har en jättemysig söndag!

Sussie

28 kommentarer:

Marita Johansson sa...

Underbara små kort Och härliga bilder.
Grattis till din dotter

Kraaaaaam

SusanLotus sa...

Tack så mycket! :)
Kram

myrica sa...

Så härliga dom indiska korten är, jag tycker dom är mycket fina.
Och gratta dottern från mig
ha det gott
kram

SusanLotus sa...

Tack snälla du! :)
Kram och ha en trevlig dag!

Unknown sa...

Примите мои поздравления вашей дочери!!! Ваши АТС великолепны!! Я бы хотела стать обладательницей №2. Вот мои АТС для обмена http://protastat.blogspot.com/2012/08/blog-post_20.html

SusanLotus sa...

Thank you! :)

Sorry to say that all these three cards are already traded.

If you want to make a private trade with me send me an email and we can decide a theme.

Happy creative week to you!

SusanLotus sa...

PST! My mail is: susanlotus (at) gmail (dot) com

Unknown sa...

А какие у вас есть свободные что бы поменяться?

SusanLotus sa...

Я могу сделать новую карту. Это будет мой первый обмен с Россией.

Unknown sa...

I'd like if you will make new ATC for me!)))

SusanLotus sa...

I answered you mail just minutes ago. I will make a similar ATC for you as soon as you send me your adress.

;)

Tammy@T's Daily Treasures sa...

I love those pretty little India-inspired cards. So pretty! And the Indian store is great. I do love all bright colors and patterns of India. Of course, Lebanese food is easily available here. Hope you are having a great week. Tammy

Sussie sa...

Hejsan det var länge sedan jag gjorde några ATC kort. Å du tror vi börjar tröttna på det Indiska....njaaaa....snarare tvärtom...dom här korten är ju hur fina som helst. Så det är bara att fortsätta med dom.

Kram
Sussie B.

Cheryl sa...

Gorgeous ATCs! Beautiful details.

xxxtglxxx sa...

Beautiful images, photographs and creations :) Its always lovely to visit your blog hun :)

hugs

xxalisonxx

SusanLotus sa...

Thanks ladies for your kind comments! :)

Kram! / Hugs!

My name is Cindy sa...

Hi bSussie! Loving those Indian ATCs!! And I love the shops you go to, they look so much more interesting than anything we have here. Hugs Cindyx

SusanLotus sa...

Thanks Cindy!
I think you have sooo much more to offer in UK when it comes to shopping! Maybe you mean the area you live in... ;)

Have a great day!
Hugs

maska sa...

Hei.Nydelige ATC kort du har laget her. Blir nok ikke lei av dine kort med indiskt tema. Ja av og til er det slik at man dekker til de ulike prosesser. Bakgrunnen kan være fin men man må ha på flere ting.
Men det er jo gøy å pusle slike kort.
Høsten liker jeg også. Mørkere kvelder merker man godt, og når man står opp før 6.
Her er alt bra. Håper det står bra til med deg.
Klem.

Sussie sa...

Eftersom du bara älskar
Indien så kom jag att
tänka på dig när jag
såg dessa stämplar.

http://butik.tantscrappa.se/cc-clearstamp-indien/1140-0

Saknar dig här...hur är det
med dig?

Kram
Sussie B.

SusanLotus sa...

Tack Marit och Sussie för att Ni tittar in här hos mig! :)

Jag har haft några bättre dagar nu och varit ute på "stan" ( Ludvika )
och shoppat lite.

Jag ska försöka göra lite kort nu i helgen och blogga lite. ;)

Hoppas att Ni har det jättebra! Kram

Sue B sa...

Wow! the atc's are really beautiful Sussie! Love the rich colours and the shimmer effect…
The Puff cushion is gorgeous!! and I love the lamps! and the cake! :-)
Hope you are well
Have a great weekend!
Love and Hugs
Sue xxx

SusanLotus sa...

Thanks Sue! :)
I am fina thank you. I hope you are ok too. I´ve been very bad at visiting blogs this summer but I will soon take the time to comment your blogs again. Have a great week!
Hugs!

Sussie sa...

Hoppas det är Ok med dig...och så
ska jag meddela dig att ALLA digisarna
på Opal Manor är gratis....och nu är det
en tävling där...och den som vinner får en
alldeles egen special designad digi av Annie.
Sprid vidare.......är du snäll.

wwww.opalmanor.com

Kram
Sussie B.

till-vidas-ara sa...

Hej där vännen1 så länge sen vi språkades..och längesen du skrev. hoppas allt är fint med dig och de dina. jättefina indiska konstverk du gjort..***

kramar i hösten, Lycke

Cheryl sa...

I was just popping by to see if you had any new posts. I hope all is well with you.

maska sa...

En liten tur innom og ønsker deg en god uke. Høsten har kommet godt igang og det merkes.
God klem.

SusanLotus sa...

Tack så jättemycket för Era kommentarer! Det värmer verkligen att Ni kommer och tittar in på min sida fast jag inte orkat göra något nytt på sistone och inte bloggat alls. Livet har varit lite turbulent på sistone...

Men jag hoppas på att komma igång nu igen!

Kramar och hoppas att Ni har det bra! :)


Thank you so much for your comments! It really warms my heart for you coming and looking in on my blog though I´m not done anything new lately and not blogging at all. Life has been a bit turbulent lately ...

But I hope to get started again!

Hugs and hope you are well!