fredag 17 november 2017

Soliga dagar med lite pyssel.


Jag har packat ihop lite pysselgrejer i en kärra och kört 
ut den till köket. Så jag har suttit vid köksbordet i några
dagar och kommit igång med mitt skapande.


Har tänkt göra en liten mini-bok av detta set med papper
kork och  dekorationer.
Köpte hela kitet på Panduro Hobbys 70 %-iga REA.
Gillar ju att fynda ihop kreativt material. Så det var inte
många kronor jag behövde ge för det här.


Vi får se vad det blir i slutändan. Har kommit en bit 
på väg och tänker fortsätta nu under kvällen.


Jag har ganska klara ideér om hur jag vill att det färdiga
resultatet ska bli men som vanligt kommer det nog att
förändras under arbetets gång och ta oväntade vägar.


Jag har varvat detta pyssel med lite annat.
Bland annat julkort och andra kort som jag lovat att skicka.
Men dem får Ni se en annan dag.


 Soliga dagar är vad vi haft senaste dagarna...


Solen sken helt underbart in genom fönstret idag
och himlen var alldeles klarblå utanför. Och kvällarna
har varit helt stjärnklara som de ska vara nu under mörka
november. Står ibland och stjärnskådar på balkongen.


Men det var kallt utanför trots sol och den snö som smält 
har nu börjat frysa till is igen.  Glashalt ute alltså.

Hann ta lite foton på Tarzan innan han ville in i värmen.
 Han ska väl inte klaga som har päls kan man tycka


Han gillar att hålla till här i den tomma blomlådan.
Men antagligen var det blåsten han ogillade idag
och som gjorde att han fick bråttom in...

 
Har ju skaffat en ny kamera nu efter att den andra gick sönder
 och har tagit en hel del foton så lite mer bilder på månaden som 
varit kommer. Men jag är inte riktigt överens med den nya
kameran ännu. Fast det är bara att lära sig hur den nya fungerar
för den gamla kommer inte tillbaka.
 
November har sin skönhet tycker jag.
 
Bild från en promenad en tidig morgon.
 
 Det var allt för just nu.
 Ha en mysig fredagskväll!

Kram Sussie!

5 kommentarer:

Tammy@T's Daily Treasures sa...

Tarzan sure is a handsome boy. I have so much paper crafting materials from my scrapbooking days that I really should do something with. Enjoy the process. Hard to believe November is already halfway over.

myrica sa...

Boken kommer att bli fin, Jag har inte gjort några julkort på länge, jag köpte kort i år, dom var så söta.
Jag håller med dig att November är en fin tid, lite ta det lugnt innan julen börjar,
Jag gillar Tarzan så fin han är, riktigt ståtlig herre.
Ha det gott min vän
kram

SusanLotus sa...

Tammy!
Thanks for stopping by.I´d love to see
some of your scrapbooking projects. :)
Have a wonderful day!

Myrica!
Så glad att du tittar in trots att jag
är så dålig på att blogga just nu. Och
på att vara online överhuvudtaget.
Ha en fin dag!


Hugs! / Kram!
Sussie

Gio sa...

A little stroke to Tarzan, how gorgeous this fellow is??
Lovely minialbum, Susan!

SusanLotus sa...

Thank you Gio!
From Tarzan too.:)