lördag 23 september 2017

Nej, det här går jag inte med på!


Hjälp mig! Det som inte får hända har hänt.
Gubben har vunnit i Fia!
Ja, kan Ni tänka Er. Och det inte bara en gång.
Nej, TVÅ gånger!
För att förstå själva grejen måste Ni förstå att i den här
familjen är det JAG som är Mästaren i Fia. Jag vinner,
och har vunnit i tolv hela år, 98 % av alla matcher.
Gubben har alltså vunnit någon enstaka gång då och då.
Men nu verkar han ha fått blodad tand. Han inte bara 
vann de här två matcherna utan han har dessutom spelat
riktigt bra.

 Okej, han säger att han är upplärd av den bästa.
Men vad hjälper det  när jag hatar att förlora!
MORR! Dags för revansch! Dags att visa vem som är
den verkliga Mästaren. 
Innan det stiger honom åt huvudet.
 Någon ordning får det vara.
 Tanken var att han skulle få mumsa på godis som tröst
för att han alltid förlorar. Men nu är det jag som sitter
här och smockar i mig chokladpudding med grädde.
 Nej, det här måste det bli ändring på.
Så här ska det bli Fia av hela helgen. 
Ingen ska få ta min titel ifrån mig.
 
Ha en mysig helg allihop!
Kram Sussie

5 kommentarer:

Susanna sa...

OMG!!! I think he should do lottery now. He may have luck there also 😀✌👍❤ Have a nice weekend!!! ❤

SusanLotus sa...

Tack Susanna!
Jag ska hälsa honom att nu är det dags att köpa en lott. :D
Ha det gott!

Anonym sa...

Wow, fantastic blog layout! How long have you been blogging for?
you made blogging look easy. The overall
look of your site is fantastic, let alone the content!

myrica sa...

Jag hoppas att du slog honom.(ler)
Hoppas du har en bra dag
kram

SusanLotus sa...

Thank you! :)

Japp, mestadels gör jag det. :D
Men han har blivit mycket bättre.
Hoppas att du har det jättefint!

Kram Sussie.