lördag 2 november 2013

Mer Stockholmsbilder och en liten ATC...

ATC nr 576 "Whispers in the wind"
Förutom att jag gjort en ny liten ATC så tänkte jag att 
jag ska visa lite fler bilder från vår resa till Nacka
förra helgen.


Vi började med en frukost på hotellet såklart.

Den var riktigt bra. Stort utbud av alla möjliga sorters bröd
och pålägg, olika müsli, yoghurtar, frukter, juicer och till
och med stekt bacon, pannkaka och stekt potatis för den 
som nu ville ha det.


Vi såg till att äta oss riktigt mätta för att vi skulle
stå oss ett bra tag innan fika och middag.

Utsikten från fönstret var härlig.
Det var rogivande på något vis med träden utanför.
Man slapp se trafik och sånt och känna stressen direkt...


Efter frukosten var det dags att tillbringa dagen alldeles
i närheten av hotellet. Nämligen i Sickla.

I huset på kullen bodde jag!


Ni som följt min blogg länge vet vilken spektakulär utsikt
jag hade där uppifrån över Stockholm.

Vi har sagt det att om vi någon gång flyttar till Stockholm igen
så blir det nog till Sickla igen...

Älskar att fika utomhus sommar som vinter.
Precis som man gör i Helsingfors, som jag också älskar...

Det var så härligt att se en massa människor överallt.
Helt annat än här på landet där det verkar som att alla har
gått i ide över vintern. Ja, mestadels även sommartid om
jag får vara lite grym...
Men det är lugnt och skönt här med vacker natur.

Observera personen som ligger helt däckad till vänster.
Shopping tar tydligen på krafterna!  ;)

Hursomhelst så gick vi runt och kollade lite.
Härligt med alla färger!  Detta är Nacka kommuns officiella
färger fick vi veta av några kommungubbar som stod och
tog reda på vad Sickla-borna önskar sig i sin stadsdel.


Någon av de här färgglada fåtöljerna skulle väl
sitta fint i ett hobbyrum eller i en ateljé?
Jag tycker iallafall att de är supercoola!


Och vart ska man gå om man gillar att pyssla?
Jo, man styr stegen till Panduro hobby såklart.

Och här var det julskyltat som det faktiskt börjat
bli lite här och där redan.


Detta är vad jag fick med mig hem...


Efter att ha gått runt och shoppat lite mer som jag
kan berätta om någon annan dag så tänkte vi att
vi skulle gå till Dieselverkstan och koppla av.


Här är det så mysigt! Det är Atlas Copcos gamla verkstad
därav namnet. Hela området är förresten Atlas Copcos gamla
industriområde och det ligger en gruva under som man kan
besöka. Det har dock inte jag gjort.

Det var här Anders och jag tillbringade vår första dag
tillsammans för snart 8 år sen. Så platsen är speciell
för oss på flera sätt.

Här sa det "Klick" också!

"Jag trivs så bra med den här mannen" 
tänkte jag och på den vägen är det...
Sedan dess har vi hängt ihop i vått och torrt!   ;)


Trots att det alltid är jättemycket folk här så hittar man små
oaser där man kan ta det lugnt och verkligen stressa av.
Min dotter och jag hängde ofta här också.



Här finns det fik, olika kursverksamheter, scener med olika
aktiviteter på gång och utställningar.

René Voltaire´s fina restaurang ligger här också.
Vi valde att sätta oss i biblioteket.

Glöm inte att klicka på bilderna för att se dem i större format!

En sak är iallafall säker!
Du behöver aldrig vara sysslolös här...

Ha en riktigt mysig helg!

Kram Sussie

11 kommentarer:

brenda sa...

Still in enforced c&p mode I'm afraid, but still enjoy taking a look at your latest post.

Hope you have a good weekend.

B x

Frideborg sa...

Underbar ATC. Jag har själv äntligen hittat celofanpåsar på nätet till ATC.
Gillade de fina möblerna och han som var däckad var nog trygg med folk ikring sig.
Kram Marina

SusanLotus sa...

Thanks Brenda for taking your time and commenting on my blog! :)

Have a nice weekend!
Hugs!

Tack Marina! Det ska bli roligt att byta med dig. :)
Ha en mysig kväll!
Kram!

Evas Pyssel sa...

Jag känner igen de här trakterna kring Sickla sen sonen bodde i närheten. Det finns så himla mycket att titta på och Dieselverkstaden är mysig. Man behöver inte vara inne i city jämt . Fin Atc.
Kram Eva

SusanLotus sa...

Tack Eva!

Ja, jag kommer ihåg att du berättade att din son bodde i Nacka för du hade varit en del i Nacka Forum också. :)
Sickla är ju som en hel stadsdel så man har ju allt man behöver där. Kul att du varit på Dieselverkstan också. :D

Ha det bra! Kram!

Riitta Sinikka sa...

♥ beautiful cards! Have a nice day, my friend! xxx Riitta

SusanLotus sa...

Thanks Riitta! :)
I wish you a great day as well!

Hugs!

Helena sa...

Ser ut som om ni haft det riktigt härligt! Kram

mittilivetochjag sa...

Vilken inspirerande sida du har här! Härligt att titta in även på denna blogg (inte bara din vanliga) när inspirationen tryter. Jag blir genast pysslig. ;-)
Kram!

till-vidas-ara sa...

Härligt att läsa och se! och det där i alla väder, det är fint det i relationer *** Här reste man bara till grannstaden över dagen, men så galet vackert med all snö. synd bara jag glömde kameran..:)

kramar lycke

SusanLotus sa...

Tack Helena, Erika och Lycke för kommentarerna! :)

Hoppas Ni har det bra!
Kram!


PS! Lycke, jag är sååå avundsjuk på Er som har snö där uppe i norr! Jag vill också ha! ;D