söndag 11 september 2011

Tema Japan!

I dagarna har jag gjort några kort med tema Japan!
Först detta dubbelvikta kort som är 15x15 cm ( 6x6 inches )
Bakgrunden är gjord av servett igen. Paper Napkin Transfer Technique.

Spetsen har jag färgat in med bläck och kalligrafi färg i olika kulörer.


Och så dessa tre ATC´s.
De är skickade till Norge i ett privat byte.


Här nedan ser du dem en och en...




Hoppas att Ni har haft en riktigt bra helg
 och att söndagen blir lika bra!
Hos oss har vi haft jättefint väder igår.
Idag ser det mer ut att bli en gråmulen höstdag. Det har förmodligen
regnat och blåst en del under natten för det är alldeles blött och fullt
av höstlöv på gatan här utanför.

Själv ska jag ta en tupplur nu, varit vaken sen klockan fyra i morse
och även hunnit med en sväng ner till gymmet i vårt hus,
 och sen ska jag ha en riktig ATC-makardag!
Har flera byten på gång på bl a Flickr så jag
hoppas kunna göra färdigt en liten bunt kort!

Och sen ska vi byta till höstgardiner i bl a köket och hobbyrummet.
Behöver liva upp mig och förnya mig lite!

Ha det gott!
Sussie

42 kommentarer:

maska sa...

Disse er jo så flotte i R.L.
Ha en fortsatt fin søndag med papir, farger,lim og andre duppe ditter. :)

Zoechaos sa...

Lovely card, thank you for sharing with us at Just for Fun XOXO Zoe

SusanLotus sa...

Tack Marit! :)

Thanks Zoe! :)

Von sa...

How beautiful :)
Von x

SusanLotus sa...

Thanks alot Von! :)

Jaqi sa...

Gorgeous card , what a stunning image

Marita Johansson sa...

Vilket snyggt kort

Dolly Daydreams sa...

What a fabulous card and the images are just perfect, well done

Marie

SusanLotus sa...

Thanks Jaqi!

Tack Snojbi!

Bianca sa...

Your card is very stuning. I love the asian stile very much! Thank you for joining us at Fairy Tale Challenge! xx Bianca

Evas Pyssel sa...

Du är ute och "reser" utomlands igen. Men Japan kan verkligen inspirera. Vackra kort du gjort. Inspiration kan det också bli av nya gardiner. Jag bytte mina häromdagen. Det blev så fint. Kram Eva

SusanLotus sa...

Thank you Bianca! :)
And Thank you Marie! :)

Jag tänkte inte på att jag var ute och reste i fantasin igen, men du har ju rätt! :)
Bytte gardiner i kök, hobbyrum och sovrum och nu har jag fått helt ny energi! Känns så skönt. Det behövdes verkligen. Kram och ha det toppen! :)

Sue B sa...

Aww this is gorgeous Sussie! Really beautiful picture and love the lace and flowers! you are so good at the napkin transfer!
Love your ATC's too, gorgeous layouts and beautiful details!
Weather is up and down here also! Somebody on weather forecast said we might get gales here in UK tomorrow from tail end of hurricane Katia!!!
I would love to pass on to you the Butterfly Award!!! Look forward to seeing your answers to questions!!
Hope you had a great weekend!
I think I am ready for a nap now! I am SO tired. Think I will have to do the rest of my Commenting tomorrow!
Night night!
Hugs Sue xx

Kirsty Vittetoe sa...

This is lovely, thanks for sharing!
Thanks for visiting the pixie blog and for the shout out for Pixie, good luck!

MAODREN sa...

Hello Sussie
Your ATC are very nice

paper fun sa...

Very nice. Love the Asian flair.

Thanks for joining us at Creative Card Crew.

Mari

SusanLotus sa...

Thank you for your kind comments!
Have a nice day! :)

Myricas Farmor sa...

Härliga kort, dom här teman tycker jag verkar så kul, men jag börjar så smått man får ju lära sig.
Då får du fint, det är kul med lite nytt, ibland kan det räcka med att städa, Ler.
Hoppas du får en fin dag
kram

SusanLotus sa...

Ja, det gjorde underverk för mitt humör att byta gardiner. Tog gamla retrogardiner och även om de inte var de snyggaste jag hade så gjorde det mig så glad. Och att jag städade lite. Nu har vår nya tv kommit och jag sitter och tittar på MasterChef! :D Kram

Gaynor Greaves sa...

What a fabulous card, thanks for sharing with us at Anything goes Challenge, good luck and hope to see you again, Gaynor DT :)

SusanLotus sa...

Thank you very much Gaynor! :)

Hannapanna sa...

Fina kort med härliga färger. Tack för att du deltar i blommor och spets utmaningen hos Fairytale Challenge Blog. Kram, Hanna

Jackie Randolph sa...

Absolutely gorgeous!! Thanks for sharing and playing along with us at Sweet Stamps.

SusanLotus sa...

Tack Hannapanna!
Thanks Jacki!

Tammy@T's Daily Treasures sa...

Your card and the tags are so pretty! Love the theme. I've been so tired this week. Can't seem to get in the mood for much of anything. :/ Hope you are having a great day. Tammy

Brenda Brown sa...

Fabulous pieces of art, I love your designs.
luv and hugs {brenda} xoxox

SusanLotus sa...

Thanks for your comment Tammy! I have days like that too, but I changed curtains this week and it made wonders for my mood. ( Is that correct in english? )
Have great day and hope you get new energy! :)

Thank you Brenda!

Tussling sa...

Oj, tack. Det hade jag inte sett. Ja jag kanske skulle det =)

trisha too sa...

Sussie, these are all lovely pieces--I especially like where you incorporated the text papers!

SusanLotus sa...

Thanks for your comments ladies! :)

Frideborg sa...

Tack Sussie !

Kram

SusanLotus sa...

Det var så lite så. Dina alster är jättefina. Kram

Anonym sa...

Hello a very beautiful card, the design is gorgeous.

Thanks for joining us at Fairy Tale Challenge.
**Karla

Sussie sa...

Hejsan

Hoppas att allt är bra med dig och att du kan göra många nya fina kort.
Här är det riktigt fint idag.

Kram
Sussie B

Sassy Scrapper sa...

Totally breath taking my friend. A work of art!
Hugs Bonnie

SusanLotus sa...

Tack Sussie! Jag gör mitt bästa. Måste försöka hålla fingrar och händer rörliga. Troligen har jag RA, en inflammation i kroppen... Men mellan mina små sammanbrott här hemma gör jag mitt bästa för att njuta av tillvaron. Hoppas att du kan komma och hälsa på en dag. KRAM :)

Hi Bonnie! I don´t think they are breathtaking, but I do my best to make a nice card. I hope you get a wonderful week!
Hugs!

xxxtglxxx sa...

Just Wow!! :)

Gorgeous, elegant and lovely image, great details and pretty lace. Very beautiful creations Sussie :)

hugs

xxalisonxx

Bella sa...

Åh du är ju grym på pyssla!!! Blir ju jätteinspirerad på att börja själv=D

till-vidas-ara sa...

Hoppas du fick vila upp dig lite fina!!! Här har varit och är förkylt och såå mycket annat...ååh blir galen på allt detta måsta ibland. tänk om man fick bli liten igen bara för en dag eller så?
Underbara korten, får mig att tänka på filmen jag såg igårnatt.." Himmel och jord"..kunde inte somna ifrån den. alldeles för mycket fullmåne i mig fortfarande!

kramar i natten Lycke

SusanLotus sa...

Thanks Alison! :)

Tack Bella! :)

Hej Lycke!
Ja, inte är det kul om höstförkylningar härjar. Och jag håller med om alla måsten. Tänk om man kunde "bara vara" och ta var dag som den kom... Filmen du pratar om har jag tyvärr inte sett. Jag tycker att så många bra filmer går på så konstiga tider. Oj, har fullmånen nyss varit? Jag brukar känna av den och trodde att den snart var på gång... Måste checka almanackan! ;) Jag hade en granne förut som var heeelt galen varje fullmånen så jag är också helt säker på att den påverkar! Kramar och ha en jättefin lördag och att Ni är friska nu. SOL SOL här :)

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

I really like it when folks get together and share thoughts.
Great blog, keep it up!