onsdag 23 augusti 2017

WOYWW 429.


Mitt pysslande pgår just nu vid vardagsrummet.
Pysselrummet ser ju bara så förskräckligt ut!
Klarar bara inte att sitta där och få något gjort
så det får duga med bordet framför tv´n.



Huvudsaken är ju att jag får lite gjort
och kan koppla av en liten stund med något
som jag tycker är kul!

Kortet får vara med i följande utmaningar:
Här kan du spana in andra spännande projekt
och andra "skrivbord" än mitt. 



Jag blir alltid lika inspirerad och hoppas att du 
också blir det.

 Varit i Borlänge och fixat naglarna för ett tag sen.
Fick ett ryck och bara valde vitt med ett snyggt glitterlack.
 Helt oplanerat! Oväntat! Bara inspiration på plats.
Men vad nöjd jag varit med dessa naglar. :)

Passade på att promenera runt och fota lite.




Här några foton från den gamla delen av staden.



Nästa gång jag passerar här ska jag nog gå in och äta
eller ta en fika. Och spana in stället. Ser mysigt ut.


Min dotter fyllde 29 år i fredags och här en liten
hälsning från Tarzan. 
För Er som aldrig hört eller sett en Bengal
Just nu roar jag honom med lite "bio".
 Dvs andra Bengaler som pratar
 och har sig på YouTube. Han går runt datorn
och högtalarna och tycker det är spännande 
och pratar liksom med, men fattar ändå inte grejen. 
Var är dom andra? 

Huvudsaken är att han har lite att fundera på.
Bengaler kan låta rätt mycket ibland och behöver lek
och stimulans. Jag vill inte att han ska ha tråkigt.
[]
 Fast oftast är han en lugn snubbe min lille Bengal.
Men ibland låter han som katterna på de här videos
som jag hittade på YouTube.

Han har iallafall lärt sig att på natten är man tyst.
Genom att jag ignorerar honom, umgås med honom dagtid
och då förstår han att det inte är någon idé att hålla på.

Men det händer att han kommer släpande med sina
leksaker på natten och buffar och buffar på mig.

Så, ja ibland får han som han vill!  :)
  En lekstund mitt i natten.
 []
Det var allt för idag. 
Ha en mysig kväll!

Kram Sussie

14 kommentarer:

Sarah Brennan sa...

Love the mixed media birthday card. Happy WOYWW Sarah #18

glitterandglue sa...

Hi Susan. Love the background to your card. Gorgeous colours and patterns.
Take care. God bless.
Margaret #3

May sa...

Beautiful Birthday card, Love the image and design great colours too... Love your nails... the little kitty has a lot to say... I enjoyed his little video... Happy WOYWW.... May #15

Julia Dunnit sa...

What a beautiful neighbourhood you live in. Lovely gardens. I like crafting on a small table in front of the tv...``I do a lot of finishing that way! It's a really pretty card.

Heather M sa...

Hi Susan. Very pretty birthday card. Have a great week, Heather #6

Felix the Crafty Cat sa...

Hi Susan, what a great card and lovely photos too. Have a great woyww, Angela x12x

Tammy@T's Daily Treasures sa...

Another lovely card. Jingles has been meowing loudly a lot lately and running like crazy throughout the house at odd times. Not quite sure why but if we shush her she listens. She's 13 now so thankfully she knows that she needs to definitely be quiet at night. :)

Diane Louise J sa...

Hello… Thanks for sharing your lovely Birthday card with Moving Along with the Times Challenge Blog; it fits perfectly with our ‘Things beginning with B’ challenge theme. Hope you can join us again very soon.
Diane Louise (DT member) xx

brenda sa...

Hi Sussie, I just saw your question at Stamping Sensation about Swedish House Crafts, they changed their store details this week and I have now changed the link so you should find it works OK now.

B x

Janis Lewis sa...

So cute! Thanks for sharing at Moving along with the times.
~DT Janis

Lindart sa...

What a beautiful Bengal Tarzan is! And loud! I was playing the video and my hubby comes running in thinking something had happened to our Inky! Lovely pics, and lovely birthday card too! Thanks for sharing, Lindart #33

Cheetarah sa...

hahaha, oh goodness I whould have filmed my Meesha's response to the kitty film I just saw here, she was looking behind the couch wehere the other cat was :D Thanks for the great share! BTW your card looks beautiful! Have a wonderful weekend! xo Cheetarah WOYWW #24

myrica sa...

Fint kort du gjort, det ser ut att vara fint i den gamla delen av stan, det är trevligt med lite äldre delar i städerna och inte bara nytt.
Jag lyssna på bengalkatterna, man kan tro att min Odin är släckt med dessa,
han pratar väldigt mycket och även ibland på natten, nästan alltid om han varit ute och kommer in... matttttte jag är innnnnnnnne kom nu upppppppp.
Ha det gott min vän
kram

SusanLotus sa...

Thank you everyone for your positive response to this blog post!
In will visit you all during this weekend.
Have a nice weekend!
Hugs
Sussie.