fredag 8 juli 2016

Utbrytarkungen Houdini, jordgubbar och garn.

Tycker Ni att han ser ut att planera en rymning?
Ja, då har Ni rätt. 

Trodde Ni att han var säker i sin sele och väst?
Då har Ni precis som jag helt fel.


Strax efter att denna bild togs så rymde Tarzan!

Det var andra gången nu. Fy tusan, så skraj jag var att han
skulle springa bort, kanske hamna under en bil eller på annat
sätt råka illa ut...

Den som till sist fick hem Tarzan var gubben min. En och en 
halv timme tog det för honom att fånga honom och ta
med honom sprattlande hem.

Då hade han fått följa Tarzan hack i häl genom trädgårdar,
över staket och genom häckar och buskar. Tarzan stannade
hela tiden och försäkrade sig om att Anders verkligen var med.

Så han ville ju egentligen inte komma bort och han höll sig i 
närheten av vårt hus. Innan han precis sök in under en av
villorna här så tänkte A "Nu eller aldrig!" och kastade sig ner
på marken och tog fast honom...

Lite onda revben blev följden. För Anders alltså.

Men vad roligt det var! Tyckte Tarzan!
Inte vi.

Liksom den store Houdini är Tarzan en riktig utbrytarkung!
Så nu råder utegångsförbud ett litet tag.
På något sätt måste vi hitta en lösning på det här.
Vi vill ju såklart kunna ta med honom på nya 
äventyr men utan rymningar.

Det var inget fel på selen för den var helt intakt.
Det är helt enkelt så att vår käre Bengal har kommit
på tricket att ta sig ur sin sele. Fast det är en av de
säkraste selar som finns. Vad gör vi nu?!
Tips mottages tacksamt.


Här kommer lite utlovade bilder från Falun. 
Vi hade turen att kunna köpa jordgubbar på det lilla torget,
alldeles intill stora busshållplatsen Knutpunkten, 
för bara 10 kr lådan.


5 kartonger jordgubbar för bara 50 spänn! 
Snacka om fynd. För vad är godare än färska svenska
jordgubbar mitt i soliga sommaren?


Här lite inspirerande bilder från Falun 
till mina bloggvänner
som tycker om att sticka och virka.


Vi stannade till och botaniserade bland lite garner
 annat vid en stor fin sybehörsaffär och jag passede
på att knäppa lite färgglada bilder.


När jag ser alla fina garner önskar jag att jag var en av dem
som kunde skapa i garn. 
Men där tar mina talanger totalt stopp.

 Kämpade ett helt år med en ynklig grytlapp i skolan.
Och den blev INTE bra. Verkligen inte.


Jag har inte varit så många gånger i Falun
men tycker att det är en jättevacker stad.


Fler foton från promenaden runt Falu lasarett.


Här ligger ett litet musem. Om det gamla
lasarettet och om hur vården gick till förr.
Intressant och värt ett besök.

Sjukhus-museum. Tur att teknikerna gått framåt...
Området med villor bakom lasarettet är jättemysigt.
Och här är det lugn och ro som råder.
Iallafall nu när vi var där.

Vackra sommarblommor tröttnar man aldrig på.

Hoppas att Ni också passar på att vara ute i naturen nu.
Där hittar man den vackraste konsten.

Och det vore ju toppen om de vackra väder vi har,
åtminstone här i Dalarna, just nu kan hålla i sig ett tag.


Trevlig sommar 
önskar jag alla som tittar in här!
 Kram Sussie.

4 kommentarer:

Caroline sa...

Thank you for visiting me. Love all your Falun pictures. Your Bengal cat an escape artist, you must have your hands full as they are the most clever cats there are.

Valerija sa...

Fun reading about your Tarzan . It's important, that Tarzan is happy at home.
Very nice photos .
At our plece is no longer strawberries .
I wish you a nice summer.
Hugs from Slovenia.
Valerija xx

myrica sa...

Förs så har jag inget bra tips till att inte den goe killen rymmer, mina har alltid fått gå och komma som dom vill, jag bor mitt ute på landsbygden med skog nästan runt om.
Men så fin katten är.
Jag blev ååååååå jag vill ha garn när man ser alla korgar med garn, så trevligt.
Och sist Så vacker det är i Falun, är värt ett besök någon gång.
Önskar dig och utbrytar kungen en trevlig dag
kram

SusanLotus sa...

Thank you Caroline and Valerija for your feedback.

Yes, Tarzan is very smart and he is making himself
at home here more and more each day and often cuddle with us.
He was a bit unsecure from the beginning because his former owner
died and no one knows for how long she was dead before
they found Tarzan. She was a drug addict.

We love him already. He is so cozy and affectionate.
Have great summer week!
Hugs!

Hej Myrica!
Ja, du kanske läste lite ovan. Jag är så glad att vi adopterade
Tarzan och han verkar trivas även om han alltid tvekar att gå ut
och går flera varv in igen innan han till sist förstår att han
faktiskt får komma hem igen även om vi stänger dörren.

Lyllo dig som bor mitt i skogen. Det skulle jag med vilja. Barrskog!
Åh, det doftar så gott.

Ha en jättemysig kväll och morgondag!
Kram!