torsdag 30 juni 2016

Fikadags i Falun och Tarzan hemma nu.


Just nu känns sommaren som vackrast. Så mycket ljuvliga
blommor överallt! Här några bilder jag tog efter att det regnat.


Alla de här blommorna finns att beskåda i området runt
Falu lasarett där man verkar ha gått in för att ha det så grönt
och blommigt som möjligt. 


Snacka om jättekrukor! Skulle nog inte våran balkong
klara av utan att rasa. Men snyggt är det.




Mittemot stora entrén till Falu lasarett ligger den
jättefina Stadsparken. Jag gick runt där en dag efter
att ha varit på ett sjukhusbesök. Här lite bilder:


Ett stycke urskog bevarat mitti Falun. Jag älskar att
gå runt här! 


Mitt i parken ligger ett mysigt café i en gammal stil.

Det ligger alldeles intill en liten damm med vackra näckrosor,
simmande änder och skön stämning. 


Vi valde att sitta utomhus men gick en trappa upp i huset,
där de också har sittplatser, för att kunna ta ett foto över
den vackra utsikten.


Inrett i gammal stil från Dalarna. Mycket mysigt.

Vi tog varsin enkel lunchmacka.Riktigt goda.


Fler vackra bilder från Falun kommer under veckan
för jag tog massor av bilder hela den dagen vi
tillbringade där. 


Vi har fått hem Tarzan nu och här kommer lite bilder som
jag lovade min dotter att lägga ut så att hon kan titta från
Stockholm.  


Han är så troligt snäll! Och pälsen är len som sammet.
Det var en positiv överraskning för mig att en Bengal
inte fäller så mycket päls som katter ofta gör.


Här ska han ut på sin första promenad. Lite tveksam
till en början. Och med nya röda fina västen på.

Den rymningssäkra selen var inte alls populär när jag satte
 påden första gången och det resulterade i lååånga inte så
snälla blickar från honom. Jag fick verkligen veta att
jag gjort något fel.


Men efter lite justeringar gick det bra och nu vägrar han att
ta av sin sele. Den ska vara på! Punkt slut. Tar jag av den
måste jag genast sätta på den igen. Den är ju hans.

WOW! Vilken djungel alltså. Här är det ju kul.
Man kan till och med gömma sig med lite tur.





Mycket nytt att spana på i den lilla dungen utanför vårt hus...


Här står han på balkongen stolt iförd sin
"Alldeles egna röda tjusiga väst".  ;)

Fler bilder på: http://lotushealthdiary.blogspot.se/
Det har inte blivit något pysslande av den sista tiden.
Får hoppas att jag får något gjort snart.

Tack till alla som tittar in här!
Ska sätta mig ikväll och kolla runt på Era bloggar.
Hoppas att Ni njuter av sommaren.

Kram Sussie


5 kommentarer:

brenda sa...

What glorious coloured flowers Sussie, lovely Nature photos and love the ones of your cat who goes on walks.

B x

Tammy@T's Daily Treasures sa...

Those first flowers are such a lovely color. And the park is so very beautiful and peaceful. YAY! So glad Tarzan is settling in with you. He's a very lucky kitty.

myrica sa...

Men så himla god han är, jag är riktigt avis på dig som har en sådan fin vän, för dom är bra på att vara vänner med oss.
Jag saknar min Loke, men tycker det är så trevligt för dig att ni har hittat varandra.
Ha en trevlig helg
kram

Valerija sa...

Wonderful Nature and Tarzan photos.
Greetings Valerija xx

SusanLotus sa...

Thank you cyberfriends for your visits to my blog
and for your kind commenting. Makes my day! :)
Have a great evening!
HUGS!

Tack Myrica för att du tittar in! :)
Jag förstår att du saknar din älskling.
Hoppas han har det bra var han än är och att
du så småningom får en ny fin vän att kram och pyssla om.

Ha en fin kväll!
KRAM!