fredag 13 december 2013

Nytt julkort och lite fler bilder från Sågmyra.


Eftersom det här julkortet nu har nått sin mottagare så
går det ju bra för mig att visa upp det här på bloggen.


Tjejen som fick det älskar glitter så jag tror att hon
uppskattade kortet. Det lät så iallafall.  

Tyvärr syns det inte på foto hur glittrigt det var men Ni
kanske kan föreställa Er...


Riktigt glittrigt var det även på en del hyllor på 
"Trend och tradition" som vi besökte tidigare.
Riktigt fina saker om du frågar mig...

Klicka som vanligt på bilderna om du vill se dem i större format.
Här kommer lite mer bilder från fina Sågmyra.
Det var en riktigt vacker liten by.
Alldeles intill Dalälven.


Just den dagen vi var där så var det frostigt och kallt.
Allt var så himla fint med lite vitt snöpulver på...


Förutom butiken som jag redan nämnt så fanns det en hel del
andra butiker och outlets. Tex Scorett. Men den hann vi inte
besöka. Minns inte namnen på de andra butikerna tyvärr.


De flesta butikerna låg inhysta i detta stora gamla hus.
Från början har det varit en stor Linne-fabrik med flera hundra
anställda. Tänk vad synd att så mycket blivit nedlagt.
Men tur att husen inte bara står tomma och förfaller!


Gillar man tomtar ska man hit och handla!
Det finns hur mycket som helst.


Hylla upp och hylla ner...


Jag kunde givetvis inte ta kort på allting.
Så det här är bara ett urval.


Det var allt för idag!

Hoppas att Ni får en jättebra dag
och att snön snart återvänder.

Kram Sussie

3 kommentarer:

myrica sa...

Ååå det är ett ställe för mig, jag älskar tomtar.
Men så fint och lugnt där ser ut, många gånger så försvinner små byar för att arbetena försvinner det är riktigt synd.
Fint kort.
Ha en trevlig helg
kram

Sue B sa...

Your card is beautiful Susan… what a lovely vintage image and the papers and embellishments are very pretty… I really like the pretty colours! :-)
and thanks for sharing your wonderful photos! what a fab array of Christmas goodies in the shop. Wow… it looks really magical… I love all those gnomes!!
Hope you have a good weekend! :-)
Take Care
Big hugs
Sue xx

Marita Johansson sa...

Wow så mycket tomtar och görfint kort