lördag 14 september 2013

ATC´s i textil och broderi.

Klicka gärna på bilderna så får du se dem mer i detalj.

Har Ni sett så fina ATC´s jag har haft turen att
byta till mig under årens lopp i textil!

De är så vackra och det ligger mycket arbete bakom dem.
Så jag är jätteglad ägare av dessa fina kort.


Jag har ju alltid velat inspirera fler till att börja med denna
helt underbara lilla hobby.

Och det här är ett utmärkt exempel på att ATC´s går att
göra i vilka material som helst så länge måtten är korrekta.

Tänk vilket fint handarbete detta är!
Korten på bilderna alltså.  ;)


När jag rotade runt lite bland alla fina kort jag fått
så märkte jag att jag faktiskt hade ganska många kort som var
i textil. 

Här presenterar jag fyra av dem mer i detalj.


Det här kortet är broderat av 
Jeanne-Marie Mellor, Frankrike.



Och här kommer ett fint kort gjort av
Riet van den Heuvel i Nederländerna.




Hon har även gjort den söta kortet nedan
i mer mjuk romantisk stil...



Till sist ett kort gjort av
Lorna Jones i USA.


Det här kommer jag ihåg var det första kortet
i textil som jag fick...



Själv har jag ingen talang när det gäller att sy
så jag har aldrig gjort någon liknande ATC själv.
Förutom att jag ofta använder spets på korten.

Hoppas att jag kunnat inspirera någon att prova på.

Har faktiskt en stickad ATC i gömmorna också.
plockar nog fram den en dag och visar.  ;)


Vilket fint väder vi haft på sistone förresten!
Riktig sensommarvärme i hela landet.

Det här fotot tog jag på Sally häromdagen när hon
låg i solen som lös in genom fönstret 
och bara njöt av värmen.


Idag har det inte varit lika fint väder.
Mulet och grått. Men fortfarande varmt tycker jag.
Nu när jag tittar ut ser jag att det ser ut att lätta och
att en blå himmel tittar fram.

Stod en stund på balkongen nyss och kände
höstvinden fläkta lite lätt. Frisk och lite lagom kall.

Ha en härlig helg!

Kram Sussie

13 kommentarer:

brenda sa...

What beautiful stitching and applique work Susan.

Hope you have a good weekend.

B x

SusanLotus sa...

Thank you Brenda!
I´m so grateful I received these beautiful cards in trades.

Happy weekend to you too!

Hugs!

Fröken Grön sa...

Men gode tid vilka vackra små konstverk!
Och nu har jag lärt mig ett nytt begrepp: ATC.
Man lär så länge man lever!
/Anna-Karin

Susanna sa...

Sooooo beautifull fabric atc´s!! You are so lucky to own those artworks! And beautiful Sally is enjoying in the sun! Lovely cat! Give my regards to her ;)

SusanLotus sa...

Tack Anna-Karin och Susanna! :)
Era kommentarer är jätteuppskattade.

Ha en fin söndag!

myrica sa...

Vilka härliga kort, det är så kul när du visar upp, att det finns så många olika,
Och krama den på golvet,
ha det gott
kram

maska sa...

Så flotte atc kort i stoff og broderi.
Blir som små kunstverk.
Ha en god uke. Klem.

SusanLotus sa...

Tack Myrica och Marit för kommentarerna! :)

Jag blir alltid lika glad för besöken på min sida. :)

Ja, korten är verkligen små konstverk och riktigt detaljrika.

Kram och ha en jättefin dag!
Sussie

Evas Pyssel sa...

Så mycket arbete bakom varje broderi. Vackra !!! Men jag förstår att det är så roligt.
Kram Eva

SusanLotus sa...

Ja, de är så skickligt gjorda. Blir glad av se på dem. :)

Hoppas att du har en jättemysig kväll. Kram!

Tammy@T's Daily Treasures sa...

Wow! Those first two certainly are beautiful. Lots of stitching involved. Your kitty is so sweet. Best wishes, Tammy

karinl sa...

Hej Susan!
Vilka fina kort! Vilket jobb som ligger bakom. Du har så mycket fint på din blogg. Själv har jag en svacka och har inte bloggat så mycket och missat att läsa din och andras block. Det får bli ändring nu. Vi ses igen!

trisha too sa...

Sussie, those fabric and stitched atcs are AMAZING!!!!

:)