tisdag 18 december 2012

Kort som kommit i brevlådan...

 
Jag börjar med ett kort som jag själv gjort.
 
Med ett pepparkaksbrunt papper som bas.
Passar väl till jul om något?
 
Apropå det har jag faktiskt inte ätit en endaste pepparkaka än i år.
Det måste jag ändra på så fort jag kan!  ;)
 
 
Kortet får delta i följande utmaningar:
 
 
A vintage Christmas   X  CLOSED
 
Christmas  X CLOSED
 
Your favourite punch/die   X  CLOSED
  
 
 
Och nu några av de kort som har trillat ner i min brevlåda senaste
veckorna. Gissa om det har varit roligt att kolla posten!
Inte bara räkningar...
 
 
Jag har hängt upp dom på snören nedanför våra bokhyllor i innersta hallen.
Tycker det ser mysigt ut och det är kul att titta på dom när man
går förbi nedanför.
 
 
 
De två översta bilderna är från deltagare i Christmas card SWAP 2012
och det nedanför kom som en överraskning från Cindy
som har bloggen  Plant´s List.
 
 
Nu ska jag sova några timmar till för gubben har gått till jobbet!
 
Hoppas att Ni får en härlig dag!
Sussie


18 kommentarer:

martinealison sa...

De très belles créations de Noël...

« …Soyons plein de gratitude et de reconnaissance pour cette vie qui nous est offerte et qui nous montre qu'il est toujours possible de garder le sourire pour traverser les épreuves, de faire de sa vie un bel écrin d’amour… Que Noël soit chargé de sens et de douceur… »
Avec de gros bisous,

Martine Alison

Sussie sa...

Jättefint julkort med den lilla flickan..jag har inte gjort ett enda julkort ännu. Och din hall har många fina julkort..!


Kram
Sussie B

Sue sa...

such a beautiful card Susie. I love the sweet image and the colours and detailing are gorgeous.

Thank you for taking part in the Fab n Funky Challenge this week
Sue

Anonym sa...

bookmarked!!, I like your blog!
Also visit my web page ; smo

SusanLotus sa...

Merci pour votre gentil commentaire.
La clé du bonheur est la reconnaissance...

Joayeux Noél!
Gros bisous,
Sussie.

Thanks for your kind comment Sue!
Hope you come back and visit me again. Hugs!


Tack Sussie! :)
Jag är så glad att jag orkar göra lite kort just nu. Men så lägger jag allt krut på det just nu. Det är roligt att vara igång igen.
Hoppas att du har det bra och får en riktigt skön julhelg.
Kram!

Evas Pyssel sa...

Här är det internationellt kan man säga !!! Vilken rolig idé att hänga upp korten i bokhyllan. Många söta fina kort.
Kram Eva

Annie sa...

a beautiful vintage Christmas card.
hugs, annie x

SusanLotus sa...

Tack Eva!

Thank you Annie!

myrica sa...

Så många fina julkort du fått, så kul.
Ha nu en riktigt God Jul.
kram

Sherry sa...

Hi Sussie,

Your vintage Christmas cards (in this post and the one below) are beautiful! Your display of cards look great in your hall.

I've just seen those amazing little snowflakes on your window - a few posts below. Aren't they just amazing - so pretty!

Wishing you and your family a very Happy Christmas and all the best for the New Year xxxx

Sanna Saksija sa...

What a cute card! The bauble and the lace look great. Thanks for joining us at It's all about the vintage and beauty!

SusanLotus sa...

Thanks Ingvor, Sherry and Sanna for your kind commenting on my cards!

I wish you a bright and Merry Christmas!

maska sa...

Flotte julekort du lager. Og Kortene du får i swapen er også flotte. Så det er spennende å se i postkassen om det ligger nye julekort der.Det var vel mange med i swap-gruppen.
Ha en god dag.
klem.

SusanLotus sa...

Tack Marit!

Ja, vi var ju några stycken. Tror att vi var 17 stycken. I min grupp. Hon som arrangerade det hela delade upp oss i grupper och jag bad om att få vara med i stor grupp.

Ditt fina julkort kommer att stå i vardagsrummet med lite andra kort. :)

Kram och ha en fin helg!

maska sa...

Tusen takk for det flotte julekortet og ATC kortet jeg fikk idag. Nydelig saker. Ha en god helg.

SusanLotus sa...

Tack själv Marit! Ditt kort är jättefint.

God helg! Kram.

Helen sa...

Fabulous!
Thanks for playing at the ABC Christmas Challenge!
Merry Christmas!
Helen x

SusanLotus sa...

Thank you Helen!
And a Merry Christmas to you too!
:)