Translate my page to your own language

söndag 8 juli 2012

Karamellpåsar!


Något som jag sett ganska ofta på nätet men aldrig provat
på att göra själv tidigare är Karamellpåsar.

Perfekta presenten om man vill glädja någon med något litet.
Nu under sommaren brukar man ju passa på att träffa släktingar
och barnbarn tex.


När jag såg denna fina stämpel som heter "SWEETS"
och kommer från det nya stämpelföretaget "OPAL MANOR"
tänkte jag direkt att nu var det dags
 att prova på att göra en godispåse!

Du hittar massor av fina digistamps här:



Det här var som sagt mitt första försök till karamellpåsar.
Det kommer definitivt att bli fler.
 Övning ger ju färdighet...

Här är det regnigt idag och jag ska ha en pysslardag.
Det var alldeles för länge sen nu...

Ha en toppenfin söndag!

Sussie

15 kommentarer:

Evas Pyssel sa...

Vilka söta karamellpåsar. Du har dekorerat så inbjudande. En sådan påse vill man ju hellre ha än blommor.
Kram Eva

SusanLotus sa...

Tack Eva! Det var snällt sagt. :)
Kram

maska sa...

Hei. Så fine poser du har laget. Flotte gaver å gi bort når man lager slike poser med noe i.
Her har det også vært litt papirpusling i helgen. :)
Og så koslig med besøk i bloggene.
Ha en fortsatt fin kveld.
Klem.

SusanLotus sa...

Tack Marit! :)
Det var kul att göra dom. Men som vanligt tycker jag att det kunde blivit bättre. Så jag får jobba på att göra fler. :)
Ha en fortsatt mysig och pysslig söndag. Kram!

Rockstjärnan! sa...

Wow, vilken häftig idé!

Önskar dig en skön kväll!

You Rock!!!

Cheryl sa...

So cute and sweet!


~Cheryl~

myrica sa...

Jag skulle inte tacka nej till en sådan fin påse godis.(ler).
Jag har inte provat detta, det få jag nog göra till hösten eller när vädret inte är så kul.
Ha nu en bra dag
kram

SusanLotus sa...

Tack Myrica! Låter som att du har fint väder? Blir lite avis. Här är det verkligen inte bra väder. Jo, varmt. Men regn, regn, grått och grått... Fast egentligen är ju huvudsaken att man inte fryser.

Ha en jättebra dag! Kram

Tack Rockstjärnan! ;)

Thanks Cheryl for stopping by giving me some positive feedback! :)

Sussie B sa...

Vad söta dom blev...både påsen och innehållet. ;-)
Roligt att du använde Opal Manors stämpel...den kan nog vara användbar till mycket. Å dom har ju så mycket annat fint där på O.m.

Kram
Sussie B.

SusanLotus sa...

Tack Sussie! :)

Ja, jag tycker jättemycket om deras stämplar och ser fram mot att siten ska börja leva. Jag förstår att det är mycket dom behöver jobba på först men jag hjälper gärna till med mycket material. Tagit ut en del freebies idag.

Kram och ha det gott!

Tammy@T's Daily Treasures sa...

It's nice when you can make gift giving a little more special and personal with handmade creations. Your walk on Friday was lovely. Mama ducks sure know how to keep track of their little brood. Your onion pie looked yummy. Have a great week. Tammy

SusanLotus sa...

Thank you Tammy! I wish you the same. :)

Sussie B sa...

Har du sett att dom har lagt upp en av mina kort och bilder på dina godispåsar på Opal Manor nu...även Annie har lagt upp ett kort hon har gjort, det blev riktigt bra. :-D

Kram
Sussie B.

My name is Cindy sa...

Hiya Sussie!! Love those candy bags and what's inside, hee hee 'Lindor' mmm my favourites! Think it's going to rain here any minute and the roof is being replaced - am a bit worried!!

Thanks for coming to see me, Cindy

SusanLotus sa...

Thanks Sussie B and Cindy! :)

Yes, Lindor chocolate is so delicious. Soft and creamy! ;)

Weather is getting better here now but we´ve been having so much rain lately that parts of Sweden are under water. Including houses and cars...

Sussie, I saw all the great creations at OpalManor and I´m working on some new creations.
I hope to finish them tomorrow.

Hugs! / Kram!