torsdag 17 maj 2012

En liten utmaning jag fick av Farmor Ankus...

Hej igen!
Det är inte klokt vad tiden flyger iväg! Jag lovade ju att komma tillbaka
redan nästa dag sist jag var här på bloggen men det drog visst ut lite på tiden...

Ibland är man ju lite upptagen med annat och jag har inte hunnit göra något nytt
pyssel på sistone så jag tänkte att jag
visar upp några kort jag gjorde redan för
tre år sedan till MAC Selfportrait challenge på Flickr.


Jag fick en kul liten utmaning av Farmor Ankus

Elva frågor fick jag som jag skulle svara på och jag fick klura lite
för att komma på vad jag skulle svara.


1 Vilken är din favorit mat?
 Finsk makaronilåda med köttfärs och dill,
stekt eller rökt lax och regnbåge.

2 Vilken färg tycker du bäst om att ha i ditt hem?
Alla färger för jag skulle aldrig vilja bo i ett helvitt hem.

3 Vilket är ditt favo plagg? Jeans eller jeansklänning

4 Om du skulle välja tidsålder att resa till vilken ?
Medeltiden ( 1300-1500 talet)  Bara jag blir lovad att komma hem tryggt!
Tänk att kunna smyga omkring i tex Medeltida Stockholm. Wow!
Antagligen skulle jag inte förstå mycket av det dom sa på den tiden.

5 Om du pysslar vilket är favorit syssla när du är ledig?
Att skapa i mixed media.

6 Vilken bok önska du att du ägde?
Jag älskar kartböcker och atlasar. Och reseskildringar.
Så världens äldsta kartbok skulle jag nog vilja ha!

7 Om du fick byta yrke vilket skulle du då ta?
Konstnär eller något annat kreativt.
Bok-, kontors- och pappershandel skulle jag också trivts med.
Bussguide i Turkiet hade varit kul också. I östra Turkiet och de inre
delarna av landet som turister inte besöker lika ofta.

8 Vad retar dig mest, så att du blir arg?
  Min sambos oförmåga att hålla rent och snyggt omkring sig
driver mig ibland till vansinnets gräns.  ;)
Och oärlighet och falskspel. Dvs människor som intrigerar
bakom ryggen på andra, och inte vågar stå för vad de vill,
 för att uppnå sina egna syften.
 Det är det värsta jag vet.
 Vuxenmobbing. Vuxna borde veta bättre än så.
 Ett tecken på djupt rotad osäkerhet om du frågar mig.
Avundsjuka och missunsamhet tycker jag inte heller om.
Tror man på sig själv är man generös mot andra
 och gläds med dem. Glöm inte Karma. ;D
Jo, en sak till gör mig oftast superirriterad:
Folk som inte går bakåt i bussen när den är "full" så att det
bildas en propp där fram och platser finns bak... I Sthlm muttrade
jag mycket över det där. Och jag var inte ensam om det.  ;)

9 Vilket djur tycker du mest om, elefant,tiger Boaorm,mm?
Alla kattdjur!

10 Vilket träd tycker du mest om?
Tall och gran. Älskar doften av barrskog. Vill bo i skogen.

11 Vilken ört använder du mest i din matlagning? Dragon och dill.


Då fick Ni veta lite mer om mig.

Hoppas att Ni har det bra denna lediga dag och att solen
lyser på Er!
 Den lyser inte på mig kan jag säga. ;)
Snart är nog sommaren här på riktigt iallafall och har vi tur
blir det en lång och varm sommar.

Ha en trevlig dag!
Sussie

7 kommentarer:

martinealison sa...

Je découvre avec délice votre blog... J'arrive même au bon moment, ainsi avec cette dernière publication je fais ample connaissance avec vous...
Je m'octroierai une prochaine visite.
Gros bisous

ps : Je suis désolée, je ne parle pas le suédois, bien que ma grand-mère avait des origines. Merci au traducteur google, bien que parfois pas toujours précis, il aide bien!!!

Jag upptäckte din blogg med glädje ... Jag ens i rätt tid och med senare publikationen jag vet att du bättre ...
Jag octroierai ett framtida besök.
stora pussar

PS: Jag är ledsen, jag talar inte svenska, även om min mormor hade ursprung. Tack till Google Translator, men ibland inte alltid korrekt, gör det hjälp!

SusanLotus sa...

Je vous remercie pour devenir un nouvel adepte de mon blog!

Oui, il est heureux que nous avons un traducteur afin que nous puissions communiquer avec l'autre dans le monde entier. :)

Paix!

maska sa...

Hei
Så flotte ATC kort du hadde laget her. Gøy med portrettbildet på.
Har tenk å lage noen atc til deg snart. Ting ligger litt her og der her nå. Så det blir litt leting etter ulike ting. Så det skal bli godt når resten av huset blir ferdig også.
Ha en fin helg.Og så håper vi på sol og fint vær. :)
Klem.

SusanLotus sa...

Tack Marit! :)
Ja, det måste vara spännande att vara mitt upp i att skapa sig sina drömmars hem. :)
Har tänkt samma sak när det gäller ATC. Ska bli roligt att göra några nya kort så håll utkik i brevlådan om ett tag.
Hoppas hoppas på sol jag också. Om vi håller tummarna så blir det nog sol! Ha en mysig helg. Kram.

Sue B sa...

Aww I love your self portrait cards Sussie - they look fab!!
I would love to time travel also into Tudor England!! as long as I could come back again!!! LOL
Ah I truly believe in Karma also Sussie. People who do bad things usually get what they deserve - maybe not immediately - but in time….
I love the smell of pine forests too - you should visit Scotland - it's a stunning country and I'm sure you would love it! :-)
Thanks for sharing some facts about yourself - it was really interesting - and Thank You for all your wonderful comments on my blog!!
Take care and I hope the sun shines for you! :-)
Love n Hugs
Sue xx

Myricas Farmor sa...

Tack för att du tog dig tid att svara, det är kul ibland med dessa frågor man får lära känna sina blogg vänner lite mera.
Fina kort du lagt i mellan,
Hoppas du får en trevlig helg
kram

SusanLotus sa...

Thanks for your lovely comments!

Tack för goa kommentarer!

Hugs! / Kram!

:) :) :)