söndag 29 april 2012

Första två vykorten till The Postcard Swap.


Det här är första kortet som jag har gjort speciellt för
The Postcard Swap på Inspiration Avenues.

Temat på mina två första kort är Paris.


Här en detaljbild på strukturen på bakgrunden och pappret
som jag har stansat ut musiknoterna i.

Klicka på bilderna så ser du dem mycket bättre!  :)

Korten får också vara med i SUNDAY POSTCARD ART
där temat denna vecka är TURQUOISE.



Och så kort nummer två.
På den använde jag också min die med Eiffeltornet på.



Även detta kort har en hel del struktur plus att jag har
använt embossingpulver i brons.

Jag har tre kort till att göra klart. Och det blir slumpen som avgör
vem som får vilket kort. De närmaste dagarna kommer en lista
med fem adresser på  till min mail som talar om vart jag ska skicka dem.
Och det ska bli spännande att se vad jag själv kommer att få för kort.
Det är en internationell SWAP så det kommer nog från lite olika
ställen i världen.

 
Blomsterbild jag tog förra året...
Idag har vi haft strålande väder här och hela förmiddagen satt vi
på balkongen och solade och riktigt njöt av värmen.
Det var helt blå himmel och knappt ett enda moln synligt
och så har vädret varit hela dagen.

Vad jag längtat efter att få vara på balkongen igen!
Nu är det dags att göra riktigt fint på balkongen och nästa
helg ska vi plantera årets balkongblommor.

På eftermiddagen åkte jag och simmade. Annars har vi mest
tagit det lugnt under helgen och kollat på lite film och så på tv.

Hoppas att Ni också har haft en riktigt mysig helg
och får en toppen vecka!

Sussie

16 kommentarer:

xxxtglxxx sa...

Its always such fun catching up on your blog Susan :) So many diverse and gorgeous creations, everything is unique and so very special! :)

Hope you are keeping well :)

hugs

xxalisonxx

SusanLotus sa...

Thank you so much for those kind and warming words Alison! :)

Hope you are ok too and happy creative week to U!

Hugs!

Jenny sa...

Your postcards are gorgeous Susan... and the swap sounds fabulous... as does your balcony... what a beautiful place to be on a nice sunny day...

Hugs
Jenny x

SusanLotus sa...

Thank you Jenny! :)

RosA sa...

Hello, Thanks for visiting my blog. I am glad that you scrolled down to see something more interesting! I love that canvas on your desk. I love the colours and textures. I must remember to visit again and see how you finish it. And I think your cat is gorgeous too! Happy late WOYWW!

maska sa...

Hei.Spennende med postkort bytting. Kortene dine var flotte. Gøy når det kan komme kort fra mange land.
Helga var fin her også men nå regner det.Skal bli godt når varmen kommer og man kan sitte mere ute. Ha en fin dag Sussie.
Klem.

SusanLotus sa...

Hej Marit! Ja, helgen var ju så varm och skön och här hänbger regnet i luften nu också. Verkar vara på gång! Lite oväntat måste jag säga. Vi får hoppas att solen tittar fram imorgon igen! :)

Hoppas du får en riktigt fin dag du också. Jag åker nog och simmar och sen blir det kanske lite pyssel. Gubben min jobbar länge idag så kanske försöker jag städa lite också. Jag vet inte hur det kan bli så stökigt här hela tiden :o

Kram!

Sherry sa...

Your postcards look lovely Sussie, love all the texture and the Eiffel Tower is great! It sounds like an exciting swap, I wonder where in the world your swaps will come from!!

We had some sunshine today too - after weeks of rain, it was very welcome.

Have a great week x

Sue B sa...

Wow! these are gorgeous Sussie!! what beautiful colours you have chosen and the layouts are perfection. I love the vintage images and there so many wonderful little details. I love the little notes and the Eiffel Tower and the bronze embossing!! Stunning!
Hope you have a good week!
We had some sun today - it was SO nice to see it - but forecast is dull again tomorrow. But it was nice while it lasted! :-))
Big Hugs
Sue xx

SusanLotus sa...

Thanks Sherry and Sue! :)

We had a supersunny and warm day on sunday, yesterday was cloudy and grey with a little rain. But when I look out from the window now I can see now cloud at all so hopefully it will be a warm and sunny day today.

I get so much pain when the weather change so that it why I sit here now in the middle of the night. :( You know how it is Sue.
Drinking hot tea and I took extra painkillers so I´ll go back to bed soon.

Have a great tuesday!
Hugs.

Jona Panesa sa...

so gorgeous. thanks for the visit on my blog!

RosA sa...

Hi Susan,

You asked about PVA glue. It is a "white glue" which dries clear and it is very commonly used. It is not expensive and it is a very popular paper glue. I would be surprised if it was not available in your country.

RosA
(in Australia)

SusanLotus sa...

Thank you Jona Panesa!

Thanks RosA! I will definitely try the technique! :)

Have a nice day both of you!

Martina sa...

Love your postcard!
Beautifully created.

Deborah sa...

Stunning postcards, Susan! I love the gold embossing and the textures.

SusanLotus sa...

Thank you Martina and Deborah!

Have a nice weekend!