onsdag 28 mars 2012

Så vad gjorde jag med det jag vann från Jacque?


Det här stämpelsetet är en av vinsterna jag fick av Jacque.
Jag blev så glad när jag vann så jag tänkte att jag skulle
använda dom på en gång...


Det fick bli tre stycken nya altered POSTCARDS.
Dvs vykort eller kanske man kan kalla det konstkort?
Det är ju lite konst i miniformat. :)


Grunden är gjord i akrylfärg och jag addade lite struktur
genom att tillsätta målarmedium med sandkänsla.


Stämpeln Friend från stämpelsetet använde jag till att
embossa grön färg på kortet med. Gav ytterligare fin
struktur på kortet tycker jag.


Kort nummer 2 är gjord på precis samma sätt
fast med den fina hörnstämpeln och vit embossing...


På detta kort la jag även till lite Bling Bling på blommorna.
Svårt att skriva om det man gör och orden känns nog lite
överflödiga. Kan ju räcka att titta eller hur?


Slutligen det sista kortet. Utan detaljbilder den här gången.
För nu vet ni ju hur ytan ser ut och kan ana känslan.
Denna gång med mörkblått embossingpulver.

Jag vann även det här lilla setet i samma utlottning.
Men det har jag inte hunnit använda ännu.



Glöm inte att vara med i utlottningarna du med!
När vi var i Stockholm gick vi till vårt lilla favoritbageri
på Stortorget i Gamla stan.
Det är Grillska husets lilla bageri och det drivs av
Stadsmissionen. De har även en fin kafeteria som för det
mesta är fullsatt. Kul att pengarna går till något bra!
Vi köpte med oss jättegoda valnötsfrallor och gott
italienskt lantbröd. Rustikt och välgräddat!
En smörbulle slank ned också om jag ska vara ärlig. ;)
Här sitter gubben utanför Brödboden innan vi skulle åka hem.
Packat ner gott bröd med oss hem! :)
Nu orkar jag inte skriva mer än att jag improvisewrade ihop en jättegod
lax- och spenatpaj i veckan. Och den var så god enligt
gubben min att jag blev tvungen att göra den två gånger.
Så jag delar med mig av hur jag gjorde fyllningen. Hur enkelt som helst.
2 laxfileer som  jag delade i småbitar och fräste lite lätt i en panna
tillsammans med hackad spenat och finhackad vitlök. Sen ner i pajen. Gott!

Så här ser förresten korten ut när man tittar upp från när man står på golvet.
Fotona igår tog jag uppifrån en stege jag stod på när jag satte upp korten.

I nästa inlägg kommer jag att visa vad jag vunnit
från My Favourite Things och lite vad jag gjorde med
diesen och stämplarna därifrån...

Ha en riktigt mysig torsdagskväll
och en toppen helg!!
Sussie 

8 kommentarer:

Sue B sa...

Oh these are all beautiful postcards Sussie! I love the images and sentiments - the lace with the pearls under the beautiful bird is So pretty!!
Thanks for sharing your photos of Stockholm - the bakery looks fab and the bread sound delicious!! Your meal looks really tasty too! - I always hated spinach until a couple of years ago but now I love it!!!
Enjoy the rest of your week!
Big Hugs!
Sue xx

SusanLotus sa...

Thank you Sue! :)
I think most people did hate spinach when they were children and teenagers... Me too! Blah!
Hope your weekend will be super!
Springhugs!

Sussie sa...

Först ska jag gratulera dig till vinsterna och sedan måste jag säga att dina nya kort är fantastiska.
Hoppas du får en trevlig tid i storstan, och att du även får varmt och soligt när du är där.

Grattis ännu en gång.
Kram
Sussie B

SusanLotus sa...

Hej och tack för grattiset! ;)
Just installerat oss och vädret har under denna tid bjudit på både störtskur och solsken. Väldigt blåsigt här idag. Kram och ha det bra!

Myricas Farmor sa...

Så härliga korten ser ut, jag har inte gjort några kort på ett tag, men man får inspiration när man ser dina kort.
Hoppas din helg blir bra
kram

SusanLotus sa...

Tack Farmor Ankus! :)
Du kommer säkert igång snart igen. Min inspiration kommer och går lite hursomhelst. Beror på hur mycket annat man har att göra.
Nu ska vi ut och äta frukost.
Det blir nog på Chokladkoppen på Stortorget! :)
Kram och ha en bra dag!

Šolanje na domu-Waldorf sa...

Gorgeous cards! Well done! :)

SusanLotus sa...

Thank you Natasha May! :)