söndag 4 mars 2012

Inget kortmakeri denna vecka...

"Snälla,   kan jag inte få smaka på ngn blomma? Snälla..."
Sally kan sitta och vrålstirra på mig i timmar om hon har siktet inställt på att få
smaka på ett litet palmblad eller så... Hon ger sig inte.
 Denna vecka har det tyvärr inte blivit något kortmakeri alls...

Sitter här och kurerar mig med en kopp te igen. Med en aning
skogshonung i. Har varit on and off förkyld hela veckan.
Feber och ont i kroppen som gick över men sedan blev halsont.
Hett te känns skönt när man fryser...
 På Anders jobb var 25 stycken sjukskrivna som mest under veckan
som varit. Mer än hälften av personalen alltså.
Så jag tror han tog med sig något virus eller någon bacill hem...
Har ju hört att det varit 100 000-tals sjuka i landet just nu.
Det har blivit mycket varm soppa och god buljong under veckan...
Igår var jag iallafall lite piggare och satte igång med att baka
en banankaka med ingefära och kanel i...
Den blev jättegod.

 
Receptet hittade jag här på nätet:

Jag smorde in formen och strösslade kokosflingor i istället
för vanligt ströbröd. Funkar hur bra som helst.

 Nästa gång jag gör kakan ska jag
prova att ha en aning kallt kaffe i istället för mjölk.
För jag har gjort en kaka med smak av ingefära och kaffe
förut och det blev verkligen jättegott!

Kakan reste sig en hel del på höjden men efter att jag vält den upp
och ner på en stor tallrik såg den jättefin ut. Och inuti blev
den helt perfekt så jag råder den som är sugen på att baka att
prova receptet!


Något som går mycket av hemma hos oss är ju värmeljus.
Tänder många ljus så gott som dagligen här hemma under
vinterhalvåret.

Så denna stora glasburk var perfekt för att förvara ljusen i
tyckte jag när jag fick syn på den på Dollarstore.
Nu står den på köksbordet!

Gubben har redan en likadan fast röd för allt sitt smågodis.
Men den tar jag bild på någon annan gång. Just nu var det så
lite i. För en gångs skull! Men till påsk lär den vara full igen...

Igår kväll var vi uppe sent och tittade på en rysare på TV med Glenn Close.
Den var riktigt bra och då passade vi på att ha lite lördagsmys
med chips och jordnötsringar...

Ja, det var lite bilder från veckan som gått.
Nu vill jag bara bli frisk så att jag kan sätta igång och göra lite nya kort.
Jag som skulle göra ett kort om dagen får börja om på ny kula.
Och så vill jag göra nya ATC-kort!

Tankarna går mycket till min dotter som ligger på Södersjukhuset.
Hoppas att hon snart ska få åka hem igen.

Hoppas att Ni har haft en mysig helg och att resten av söndagen
blir perfekt!

Sussie

14 kommentarer:

Caroline sa...

Yummy... and it looks so cosy too!!

SusanLotus sa...

Thank you Caroline! :)
Have a nice evening!

Myricas Farmor sa...

Så mysigt med värme ljus, kakan kan du skicka en bit till mig,MMMMM
den såg riktigt god ut.
Har din dotter blivit sämre, det hoppas vi inte, jag ska tänka på henne och hoppas att hon snart är bättre.
Hoppas du får en trevlig dag.
kram

SusanLotus sa...

Mmm, den var god! :)
Min dotter åkte in akut på SÖS förra veckan men är på bättringsvägen igen...
Ha en riktigt fin dag! Kram

Evas Pyssel sa...

Tur att du är frisk igen !! Annars hade det väl inte blivit en sådan läcker kaka att smaska på. Kram Eva

SusanLotus sa...

Däppt i däsan bara... Täppt i näsan alltså! ;)
Hoppas det gått över tills imorgon så jag kan börja simma igen.
Ja, kakan var smaskens! :)
Kram!

Sue B sa...

Sorry to hear that you are unwell Sussie, the tea and honey sounds good! I really hope that it helps you.
and your cake looks very yummy!! Get better soon my friend!!
Take Care
Big Hugs!
Sue xx

SusanLotus sa...

Thank you Sue! :)

My name is Cindy sa...

Hi Susie, thanks for popping by to see me. I could do with a nice slice of that cake right now - looks delicious!!My daughter was looking for a banana cake recipe, I will get her to try thisone. Hope you are feeling alittlebetter. Cindy x

till-vidas-ara sa...

Tankar från mig om tillfrisknande både för dig och dotteren.., och den där banankakan så god den såg ut. tänk om man skulle baka,,mannen skulle få dåndimpen :) men det är så lite tid när Liten inte sover..så uppe i honom du vet :) och den där burken har jag med, flera av så fina! och jag visst var klänningen ett kap, och extra härlig att ha på sig när man vet hur billig den är (ler) får den knappt av mig om kvällarna..

kramar om, Lycke

SusanLotus sa...

Thanks Cindy for your comment! :)
I hope your daughter will try the cake because it´s very yummy!
Have a great week!
Hugs!

Tack Lycke! Underbart att ha en liten hemma. Hade jag också velat ha! :)
Ha en mysig vecka! Kram!

trisha too sa...

So sorry you haven't been feeling well, Sussie! Your cake looks YUMMY, it turned out so well!

:)

Did I ever tell you my great grandparents came to the USA from Sweden? My great grandfather came from Jonkoping by himself when he was 16 years old . . .

Sussie sa...

Hej Sussie
Hoppas att du känner dig bättre nu och att vi snart ser dig här på bloggen frisk och kry.
Nu äntligen har jag tagit tummen ur....!
och beställt en digi från Kenny K
du får nog se den längre fram, avslöjar inte ännu vilken jag beställde. :-)
Önskar dig nu en trevlig helg.

Kram
Sussie B

SusanLotus sa...

Thank you Trisha! It did taste very yummie! :)
Yes, I remember you told me that ;)
But I think you had never been to Sweden yourself...?
I wish you a lovely weekend!
Hugs!


Hej Sussie!
Jo, jag är på väg att bli frisk. Fick influensa. Men det kunde varit värre.
Ska bli kul att se vad du kööpt och hoppas att du gör kort av stämplarna jag skickade till dig också. Jag tror du fick en och annan KennyK ju! ;)
Ha en mysig helg och hoppas du fått vara frisk!
Kram