fredag 2 mars 2012

Färgglatt gratulationskort!


Hurra! Jag vann 25 dollar att handla med från My Favourite Things
 med detta kort då jag var med i CardPatterns utmaning!
Nu på morgonkvisten gick jag upp och knåpade ihop detta
färgglada gratulationskort!
Jag hade legat och tänkt på det och hade det helt klart
i huvudet kan man säga.


Jag utgick i första hand från två utmaningar.

Inspirationsutmaningen på
Det var detta foto man skulle utgå från:

Och här hittar du utmaningen:

http://friendshipsgardenchallenge.blogspot.com/2012/02/challenge-10-pinterest-photo.html

Den andra utmaningen jag hade i tankarna var denna sketch

Och här hittar du denna utmaning:

http://cardpatterns.blogspot.com/2012/02/sketch-154.html -  VANN ett fint pris!

Kortet får även vara med i dessa utmaningar:
Anything goes
Anything goes

Nu så här i efterhand ångrar jag lite att jag inte tog ett turkosblå
mönstrad bakgrund på det vita. Tror att det hade blivit snyggare då.
Eller så borde jag inte lagt till den orange ballongen.
Det hade blivit stilrenare då. Så blir det när man snabbscrappar.
Men man lär så länge man lever.

Hoppas att Ni får en jättehärlig fredag!
Sussie

26 kommentarer:

Tammy@T's Daily Treasures sa...

Very pretty! Hope all is well with you. Have a wonderful weekend, Tammy

Myricas Farmor sa...

Ja det har du rätt i . Man lär sig hela livet.
Det var ett glatt kort, och inte alls dumt, fint med andar ord.
Hoppas din helg blir bra.
Kram

SusanLotus sa...

Thank you Tammy! :)
I am fine. Feeling better now after catching a cold earlier this week. I hope your weekend will be a wonderful one!


Tack Farmor Ankus!
Ja, det börjar bli dags för lite vårfärger nu tycker jag. Vi har så soligt och fint nu. Hoppas det är samma sak hos dig.

KRAM / HUGS!

Sue B sa...

Oh I love this Sussie!! the bright colours are beautiful and I love the gorgeous vintage image - she's really wonderful !!
Hope you have a great Friday too!
Big Hugs!
Sue xx

SusanLotus sa...

Thanks Sue! :)
I hope you are having a sunny day just like me! Spring is in the air now.
Big hugs!

Marie sa...

Beautiful vintage card. Love the pop of color in the flowers.

maska sa...

Hei. En liten blogrunde og nett-tilgang.Når det passer seg i alt som skjer her.
Nydeligt kort du har laget her.
Ja noen ganger ser man i ettertid ting man kunne forandre på.
Lykke til i "utmaningene".
Ha en flott helg.
Klem.

SusanLotus sa...

Tack Marit! :)
Hoppas att du får en riktigt fin helg! Här har vi strålande solsken och klarblå himmel. Har varit så nu i några dagar.
Kram

till-vidas-ara sa...

oj vilket underbart, färgglatt gratulationskort! ser sådär busigt och teateraktigt ut..mm..gillar!!! tack för goda önskningarna. och det där med åldern..äsch alltså, men lite åldersnoja kan jag nog ändå förmärka...tycker jag ser äldre ut på bildeer än i spegeln så jag misstänker jag lurar mig själv, hihi..åå låt mig få fortsätta göra det för tusan bövlars! här har solen strålat något aldleles fantastiskt idag och varmt som bara den, tror det är sommar snart :)

kramar Lycke

SusanLotus sa...

Tack Lycke!
Fortsätt lura dig själv du så är du lycklig! ;D Fast egentligen behöver du ju inte det. För du ser så ung ut och din kropp ser inte ut att ha fött så många barn! :o
Jag brukar också lura mig själv. Står framför spegeln och tänker att jag är ju rätt snygg ändå... "smile"... Men sen när jag ser mig själv på foto vill jag dränka mig! Fy farao, är det där verkligen jag!? :(
Ha en mysig fredagskväll.
Kramar!

Marita Johansson sa...

Uuuunderbart kort

Trevlig helg

SusanLotus sa...

Tack Snojbi! :)
Trevlig helg till dig också!
kram

Clare sa...

Beautiful card! Thanks for joining us at Card Patterns this week!

SusanLotus sa...

Thank you! :)

Cheryl sa...

Fabulous! I love the colors.

SusanLotus sa...

Thank you Cheryl! :)

Jessie Lubyk sa...

Nicely done...love love love the colours you used. Thanks for playing along with us at the Paper Crafting Journey.

www.jessie-lubyk.blogspot.com

SusanLotus sa...

Thank you Jessie! :)

Angelica sa...

Hur läckert som helst!!!
Såå coolt med dom starka färgerna.

SusanLotus sa...

Tack Angelica!
Längtar till våren... grönt gräs och blommor... ;)
Ha en bra dag!

Lorraine sa...

good use of colour on this card and your cake looks yummy

SusanLotus sa...

Thank you Lorraine! :)

trisha too sa...

Sussie, gorgeous colors! Very spring-like and pretty.

:)

SusanLotus sa...

Thank you Trisha! :)
Hope we get warm weather and sunshine soon!
Hugs!

xxxtglxxx sa...

What a really pretty image and gorgeous card :)

hugs

xxalisonxx

SusanLotus sa...

Your comments are very appreciated! :) Thanks.
I hope the sun is shining in Scotland too. Hugs! :)