söndag 25 mars 2012

Dekorera hemma!

Dessa två sjöjungfrur och Art dollen är gåvor från USA...
Ett enkelt och trevligt sätt att skapa ett personligt och kreativt hem
på är att dekorera sitt hem med sådant som du själv
eller någon annan har skapat...

Idag har jag hängt upp några av korten från min egen
privata kollektion i våran mittersta hall. Det är ATC´s, Skinnycards
 och 4x4 cards som jag själv gjort. Men valt att inte byta bort.


Lite av det man gjort själv är ju roligt att spara tycker jag.
Och då är det roligare att hänga upp det så att man ser det
än att bara slänga ner det i någon låda.

De flesta hänger nog upp saker i sitt hobbyrum, även jag,
men som Ni ser är det roligt att dekorera resten av hemmet också.

Jag har bloggat tidigare om ett likadant arrangemang i sovrummet.
Det inlägget ser du här:
http://www.lotusblommansblog.blogspot.se/2011/04/liten-rapport-fran-varstadad-skrivhorna.html

Nu i helgen har jag hållit på med en riktig vårstädning.
Och håller fortfarande på med det.
Så otroligt skönt att få det riktigt fräscht och totalstädat hemma.
Jag älskar doften av ett rent hem!

Sent ikväll kommer jag online igen och bloggar om de fina
vinster jag vann bland annat här:

http://jacquesmagnolias.blogspot.se/2012/03/sunday-sensations-from-magnolia-licious_25.html

Gå in och kika!   Jacquie   lottar ut nya fina saker varje söndag,
och ibland oftare än så, och det enda du behöver göra är att
lämna en kommentar och lämna länken till din blogg.
Vem som helst kan vinna!
Jag gjorde ju det.

Ha en riktigt mysig och fin söndag!
Hoppas att solen lyser på Er också!

Sussie

13 kommentarer:

Sherry sa...

Your crafty decorations look so lovely Sussie. I only ever decorate my craft room - and also at Christmas, the rest of the house.

A spring clean is always good for the heart as well as the home! Must start mine too.

We have sunshine today too, although a little chilly wind with it.

Hope you enjoy the rest of your weekend xx

ps, congrats on your win and thanks for the link, I'll go and take a look :)

SusanLotus sa...

Thank you Sherry! :)
It feels so good when it´s done. After finished my cleaning I need to start reorganizing and cleaning my scraproom. I want it as fresh as yours! :)
But it will take days for me to reach results in there... Maybe a week or more. The problem is just to get started. :s

Have a great sunday!
Hugs!

Sue B sa...

What a lovely idea to decorate around shelves - it looks fab -I love it!!
I did a little Spring cleaning on Sunday - I have a lot more to do though and can only do a little at a time!
Hope you had a lovely weekend!
Big Hugs!
Sue xx

Myricas Farmor sa...

Så fint det var med alla små kort du hängt upp, det är ingen du idee, för det blir bara liggande i en låda annars.
Hoppas du får en bra dag
kram

SusanLotus sa...

Thanks Sue! I´m still cleaning too. I wish I had a butler! ;)
Have a great monday!
Hugs

Tack Farmor Ankus! :)
Ja, det är roligt att se lite av vad jag gjort för nästan allt har jag gett bort ett eller bytt. Så det blir inte påminnelse om vad jag gjort för saker egentligen...
Kram och ha en toppen måndag!

Sue B sa...

LOL yes my daughter says that in my past life I was a lady of leisure and had lots of servants!!! LOL
I would love a butler too Sussie!!!
Have a good week!
Hugs Sue xx

maska sa...

En snartur innom for å si hei. Fint med alle kortene som henger framme. Masse inspirasjon. Jeg har mine og byttekort i perm. Koselig å sitte å se på alle flotte atc-kort man har.
Her er det "sommer" med 21 grader idag. Lurer litt på hvordan sommeren blir. Håper på mye sol i år og ikke regn som det var mye av sist år.
Ha en fortsatt fin uke Sussie.
Klem.

SusanLotus sa...

Good week-wishes to you too! :)
Hugs!

Tack Marit! Ja, det vore helt underbart med en solig och fin sommar. Förra sommaren var inte alls kul med allt regnande. Men det börjar ju bra nu med varm vår redan. :) 21 grader låter kanon! Nästan så att man vill lägga sig ner och sola redan...
Jag tycker också att det är så inpirerande att titta på alla fina kort som du och andra skickat. Blir jag glad av! :)
Kram och ha en fin vecka du också!

SusanLotus sa...

Good week-wishes to you too! :)
Hugs!

Tack Marit! Ja, det vore helt underbart med en solig och fin sommar. Förra sommaren var inte alls kul med allt regnande. Men det börjar ju bra nu med varm vår redan. :) 21 grader låter kanon! Nästan så att man vill lägga sig ner och sola redan...
Jag tycker också att det är så inpirerande att titta på alla fina kort som du och andra skickat. Blir jag glad av! :)
Kram och ha en fin vecka du också!

Sussie sa...

Kul att du kan dekorera med dina och andras skapelser. Min gubbe skulle inte tillåta mig det. :-(
Hoppas du har det fint. Själv så har jag varit väldigt kreativ den sista tiden som du kanske har märkt av. Men nu snart ska jag till tandhygienisten, gillar inte alls att gå dit.

Kram
Sussie B.

SusanLotus sa...

Hemmet är mina domäner! :)
Och gubben uppmuntrar mig att skapa en kreativ miljö och hålla på med mitt pysslande. Han tycker det är roligt bara att jag gör det fint hemma på mitt eget färgranna vis. ;)

Vi är rätt olika där du och jag. Jag skulle aldrig acceptera att min gubbe bestämmer över mig så som din gör. Men bara du mår bra så är det ju helt ok! :)

Kul att du har varit kreativ på sistone. Jag ska försöka få lite gjort idag. Har varit väldigt trött efter min vårstädning.
Kollar in på din sida lite senare ikväll.
Kram och ha en fin dag!

Tammy@T's Daily Treasures sa...

I love the look of the bookshelf above the door frame. And your banner of handmade cards is fantastic. Great idea! Best wishes, Tammy

SusanLotus sa...

Thanks Tammy!
It´s a great way to make more room for books when all the walls are full. :)
Have a cozy wednesday!