onsdag 15 juni 2011

Godmorgon!

Nu har jag äntligen fått ordning på den nya kameran.
Det tog sin lilla tid eftersom jag inte hade köpt ett minneskort
samtidigt som jag köpte kameran så det fick jag beställa
separat. Denna kamera är lite mer avancerad så jag kan
påstå att jag förstår mig på den helt än...

I förrgår firade vi iallafall Anders födelsedag.

En liten fika i all enkelhet med hans mamma och brorsa.
Inget stort kalas alltså ;)  Här ser Ni de vackra blommorna som hans mamma
plockat i trädgården och rosorna jag köpte till gubben min.
Det är så vackert ute nu med alla blommor så jag ska ta en
cykeltur snarast och fota lite innan allt det fina försvinner...

Till kaffet bakade jag en gräddtårta med blåbär och hasselnötter ovanpå.
Fyllde den med trädgårdsbär, skogsbärssylt, mosad banan och grädde.
Mums så god den blev.
En annan dam som gärna ville vara med och fika var våran kära Sally!
Fast hon var mer intresserad av blommorna på bordet
än någonting annat...  :)
Hon är helt galen i allt grönt och går omkring som katten runt het gröt
hemma och spanar in alla blommor!
Någon enstaka blomma får hon smaka på ibland.
De gröna bladen då alltså.
Det blev lite presentöppning också och det var ganska
kul tyckte Sally som fick leka med lite prasslande papper
och roliga snören...
Men det glömde jag ta kort på tyvärr.
Han fick bl a en ny skjorta, några flaskor cider, blommor,
choklad, kort, tshirts och annat smått och gott...

Här visar han stolt upp sin nya Rolling Stones-tshirt som jag
köpte åt honom! :)
Han fick en grå version också med svart text och bild.
Snygga tyckte jag.
(Men jag börjar bli lite trött på "no Fear"-kepsen han alltid har på sig.)

Svärmor min är numera så van vid att jag flänger runt med kameran så hon tar
ingen notis alls... ;)

Det var allt för nu. Inte mycket att blogga om kanske men det var viktigt
att komma igång igen med bloggandet kände jag.

Nu ska jag ut på ett ärende och sen iväg och simma.
Efter det ska jag kolla runt lite på Era bloggar och det ska bli
kul att se vad Ni har haft för Er och gjort för fint pyssel!

Senare kommer ett inlägg om en fin award jag fick av Marina
och en vacker tavla jag vann av Marita och lite annat smått och gott!

Ha en riktigt fin dag och hörs snart igen!

Sussie

7 kommentarer:

Frideborg sa...

Härliga bilder. Tårtan såg läcker ut, men så älskar vi blåbär i denna familjen.
Roling Stones -tröjan såg jag häromdan. Det fanns en uppsjö av dessa prylar. När jag var i tonåren hade jag en tröja med sån Mun med tunga. Hade väl ingen aning om Roling Stones knappt då.
Kram Marina

Myricas Farmor sa...

Vilken god tårta och trevlig födelsedag ni hade,
kan du skicka en tårtbit (ler)
ha det nu så gott
kram

Tammy@T's Daily Treasures sa...

Good morning to you and happy birthday to the man. That cake looks scrumptious filled with so many yummy things. Sally is just like Jingles eating all the green things around the house. I have Bamboo at my office that I can't bring home because she will eat it down to the roots. :/ Hope someone will water it while school is closed. My summer holiday has officially begun! Woohoo! Best wishes to you, Tammy

SusanLotus sa...

Tack snälla Marina och Farmor Ankus för att Ni kom in så fort efter mitt nya inlägg! Vad jag blir glad :D Så nu skickar jag en tårtbit till Er... hoppas den smakar ;) ;)
Nu ska jag hasta iväg till banken och sen efter lunchen blir det simhallen. Hunnit uträtta lite ärenden idag och ska ta en sväng och handla lunch också. Hoppas Ni får en riktigt bra dag! Här är det faktiskt sol trots en prognos om regn... KRAM

Hi Tammy! Cats are so amazingly cute. But God help our plants, they can not resist eating them. You better keep the bamboo away from home... ;) Wonderful for you to have vacation days now. Hope you enjoy the days to the fullest. But I know how warm Kuwait is now! Better stay under the airconditioning during daytime I think or you will melt! :)
Best wishes to you as well!

Evas Pyssel sa...

Det var ett tag sedan och så roligt att läsa inne hos dig igen . Vilken smarrig tårta !! Man blir ju riktigt läskad.Och gubben blev fin i sin nya tröja. Hoppas att du får mycket glädje av din nya kamera. Det är ju så roligt när bilderna blir fina.
Kram Eva

Caroline sa...

Happy birthday to your man... and... what a delicious cake. It looks like your cat would like a slice of it as well... I know my cat would not be able to resist :)
Good to see you post again.
Caroline

SusanLotus sa...

Eva! Tack för att du tittade in igen :)
Jag ska ta en tur runt på din blogg senare ikväll också. Där finns säkert mycket kul att läsa om och titta på! Gubben tackar för komplimangen ;) KRAM

Caroline! He says thank you :) We didn´t have any cake left to next day so I must admit it was yummy. Sally was very interested of all the papers,flowers and the cake. Trying to get up on the table when no one was looking... I think the photo is quite fun because it looks like she is socializing with us and a cup of coffee of her own. ;) I´ll take a tour on your blog too later to see what you have been up to lately...
Hugs!