söndag 31 oktober 2010

"Save the wild animals" ATC´s!

Jag tycker att det är så fruktansvärt sorgligt att veta att både
den sibiriska tigern och isbjörnen är utrotningshotade!
Så många vackra djur som vi hela tiden utrotar och har utrotat.
Exempelvis den sabeltandade tigern är ju utrotad sen länge... :(
Och jag undrar om den svarta pantern finns kvar?
Den syns aldrig till i media... Och vem vill inte ha Bagheera kvar?

Hursomhelst så gjorde jag två ATC på detta tema.
Och så har jag fått iväg lite mer post idag också.

Nu ska jag nog göra ett par kort till. Sen blir det sova tidigt.

Ha en skön söndagskväll!
Sussie

5 kommentarer:

Myricas Farmor sa...

Vilka underbara ATC du gjort om dessa stakars djur, jag håller fullståndigt med dig, jag kan inte fatta att vi människor måste utrota allt som vi behöver. Du gör mycket fina grejer, jag försöker att fixa till julkort just nu.
Ha det gott
kram

Evas Pyssel sa...

Jättefina kort !!!Har du varit på Nordens ark ? Jag vill hemskt gärna besöka det och se alla utrotningshotade djur där. Ny vecka....hoppas den blir bra !! Kram Eva

SusanLotus sa...

Tack snälla Ni för kommentarerna! Jag blir lika glad varje gång ska Ni veta! :)

Nej, jag har tyvärr aldrig varit på Nordens Ark, men det skulle vara vbäldigt intressant. Älskar djur :)

Jag skulle också behöva göra lite julkort...
Ha det så bra... Och glöm inte ställa om klockan om Ni glömt det ;)
KRAM

conny sa...

Jättebra att du slår ett slag för djuren Sussie. Jag kan glädja dig med att den "svarta pantern" finns kvar. Det är i själva verket en mörk leopard, och ingen egen art. Alla djur har lika stor rätt att leva som vi människor!

SusanLotus sa...

Hej Conny! Tack för att du berättade att "Pantern" finns kvar :) Det vore på sin plats med en dokumentär om den tycker jag. Jag tror att de också är sällsynta idag, vad tror du? Den är väldigt skygg vad jag förstår och lever i Syd-Amerika...? Jag älskar ALLA sorters kattdjur :) Ja, alla djur, men som de flesta är jag livrädd för ormar... Och jag håller med dig: Djuren har lika stor rätt att leva som vi.
Vi borde värna alla arter och vårt gemensamma hem överhuvudtaget: Jorden.