lördag 28 augusti 2010

Lite fyndade kryddburkar...

När vi var på loppisen i Hedkärra fyndade jag även dessa söta små kryddburkar.
Den gula gamla plåtburken kommer jag inte riktigt ihåg var jag köpt, men det var nog på en loppis det också.

Jag samlar på gula, orange och gröna saker i köket så de passar perfekt i hyllan ovanför fläkten.

Den lilla keramikfågeln ovanför står det Tällberg under så jag gissar att det är Tällberg Keramik.
Den lilla figurinen med resväskor är från Trosa, men jag köpte den på Kupan
 här i Smedjebacken för jag tyckte den passade in i hyllan...
Vasen är från Grekland. En handmålad liten souvenir.
Gröna porslinsfågeln älskar jag, och den fyndade jag
 redan någon gång på 90-talet.
Klockan är hittegods :)

Ha en fortsatt skön helg och tack för titten!
Sussie

5 kommentarer:

Maria sa...

hej!
Så jättefina kryddburkar! Sådana där är ofta ganska dyra på loppis, så de är inte så lätta att fynda.

Den gul/vita plåtburken kommer från Åhlens. SÅldes där för ca 3 år sedan.

Sanna sa...

Det är ju bara såå himla kul att fynda på olika loppisar..kul att du gillade mina nya knappar.. =)
Kraaaaam
Sanna

SusanLotus sa...

Tack för upplysningen om burkarna :) Jag jag gav 2o kr för allihop! Så det var helt klart ett fynd :)
Tack för Era kommentarer!

Hanna sa...

Vad roligt det är med gamla kryddburkar, har några jag med. Fint!

SusanLotus sa...

Ja, jag hade tur som hittade dessa för nästan ingenting! :)