lördag 17 juli 2010

Det var ett tag sen sist...

Oj, vad tiden går fort! Det känns som att det var evigheter sen sist jag var inne och bloggade  :o
Dottern min har åkt hem för ett par dagar sen, men hon kommer tillbaka i augusti igen.
Det ska bli så kul att hon kommer hit igen! :)


Vi har ju haft sån otrolig tur med vädret så det har varit många lata dagar på stranden...
Jag fullkomligen älskar den här tropiska värmen så jag tillhör inte dom som klagar just nu och tycker att det är nog. Nej, jag är snarare rädd att det ska ta slut! Så här vill jag ha mina somrar :)

Hursomhelst så har vi varit dels på Jägarnäsbadet i Ludvika och dels nere vid det lilla Prästabadet här nere i Smedjebacken.
Det har fläktat skönt mestadels så jag tycker inte att värmen har blivit olidlig. Jag brukar ta med mig dagboken och ligga där på filten och skriva och då känns livet härligt! :)
Fast det kunde gärna få vara varmare i vattnet. Skulle gärna hoppa i om jag inte tyckte att det är lite väl kallt... Men jag vet att det är ren feghet för efter första sekunderna vänjer man sig ju.


Vad har vi mer gjort då? Varit en del i Ludvika förstås. Kollat runt i affärerna och varit på det nya biblioteket...
Och vi var och badade flera gånger i Ludvika simhall. Verkligen lugnt där nu på sommaren!
Ett tag hade vi hela simhallen för oss själv och det kan man ju kalla ren lyx :)
Vi hyrde en cykel åt Mikaela också eftersom vi är ute och cyklar varje dag. Så det blev självklart en del cykelturer runt om i Smedjebacken. Hon tycker det är så vackert här i Smedjebacken och i Ludvika, sa hon. :)

Det har inte blivit något kortmakeri på sista tiden för min del. Vädret gör att jag hellre är utomhus än sitter inne och pysslar. Om inte annat så sitter jag ute på min härliga sommarbalkong.

Det går inte en dag utan att vi sitter här ute på balkongen och bara njuter... Oavsett om det regnar eller är strålande solsken så sitter vi här. Jag älskar att sitta här! Att läsa, lyssna på musik i lurarna, skriva eller helt enkelt bara vara! Och i år har jag ju verkligen satsat på att fixa fint med blommor och så... Det enda vi saknar nu är en markis, men det får bli ett projekt för nästa sommar!

Annars handlar mycket av tiden nu för min del om träning! Jag går på styrketräning några dagar i veckan, simmar i simhallen, cyklarvarje dag och har även börjat på vattenjympa uppe på Ludvika lasarett! Det får mig att må så bra!

Och i måndags var jag på fotvård. För första gången. Jag är extremt kittlig under fötterna så jag har aldrig velat testa tidigare. Bara tanken på att någon annan ska ta i mina fötter har fått mig att rysa... Men fötterna var tydligen i mycket bra skick iallafall! Och det var ju skönt att höra!  :D
 Och det gick ju hur bra som helst att hon pysslade om mina fötter. Det hade jag aldrig trott! Så det var verkligen inget jag ångrade och jag ska definitivt gå dit igen och göra om det. Så tack Annika Wester på http://www.halsosmedjan.se/  för ett mycket bra omhändertagande! :)

Hoppas att alla Ni andra mår lika bra som jag gör och passa på att njut av sommaren. Den är alltför kort!
Skriver snart igen!

2 kommentarer:

the80sme sa...

Oj vilken mysig balkong du har! Själv kämpar jag på med att få mina små örter och blommor att överleva :)
Tack för alla söta kommentarer om mig, guld värt! ♥ Kram och ha en fortsatt mysig lördag!

SusanLotus sa...

Tack själv! Jag blir överlycklig för varenda kommentar jag får :) Önskar dig en jättetrevlig helg också!