söndag 21 februari 2010

Hur det gick under hösten med vikten och träningen... = - 5kg!

Jag har inte velat skriva så mycket om träningen och vikten under hösten
 eftersom det inte riktigt blev som jag hade tänkt mig.
Jag kom igång väldigt fint med mitt träningsschema men orkade inte fullfölja.
Jag gick t o m ned 9 kg på egen hand! Men jag har gått upp 4 kg igen
 så just nu är resultatet - 5 kg!

Det var en pärs för mig med min smärtande stora kropp att ligga på en madrass på golvet i tre månader och där är en del av förklaringen. Jag blev aldrig riktigt utsövd utan var trött och vaknade och låg och vred mig pga stela leder hela tiden.Även en viss deppighet smög sig in pga av att renoveringen tog så mycket längre tid än vi hoppats...

Nu börjar jag faktiskt bli lite piggare.
Dels är det ju ljusare nu och det känner man ju av direkt. Men också för att jag har "sovit ikapp" mycket förlorad sömn.
Så istället för att vara besviken på mig själv för att jag tillät mig att gå upp en del vikt igen så ska jag börja om nu med ny kraft och tänka att det var ju bra att jag inte gick upp alla kilon igen iallafall!

Actimel yoghurt shot på bilden har läkaren sagt åt mig att ta en av direkt på morgonen så fort jag vaknar och det gjorde jag faktiskt under den tiden jag tränade så duktigt. Enligt honom innehåller den en viss bakteriekultur som är mycket bra för att öka ämnesomsättningen...
Så nu blir det även en sådan shot varje morgon!

Inga kommentarer: